حبیب ‌الله آسوده روز پنجشنبه در همایش تجلیل از خیرین و رابطین شبکه نیکوکاری محله کاشمر افزود: هدف کمیته امداد توانمندسازی مستضعفین است و در این راستا مراکز نیکوکاری به مراکز نیکوکاری کارآفرینی و توانمند سازی تغییر نام می یابند که اساس این مراکز تولید، عزت و امنیت اقتصادی کشور است.
وی با بیان اینکه از 129 هزار اشتغال ایجاد شده پارسال در این استان 11 درصد و معادل 17 هزار نفر مربوط به خانواده کمیته امداد است، اظهار داشت: 15 درصد دام ‌های استان توسط خانواده ‌های کمیته امداد تولید می‌ شود.
وی گفت: با توجه به اینکه در شهرهای کاشمر، خلیل‌ آباد و بردسکن به عنوان اولین شهرستانهای استان کار تولید برق را آغاز کرده ایم حدود 2.6 مگاوات برق استان توسط خانواده ‌های زیرپوشش کمیته امداد تولید می ‌شود.
آسوده افزود: برای معرفی مددجویان به بانکهای عامل به منظور دریافت وام 10 تا 50 میلیون ریالی و هزینه‌ بیماران صعب ‌العلاج در استان خراسان رضوی که بیش از چهار هزار نفر می باشند و همچنین کمک جهیزیه مددجویان مشکلی نداریم.
وی اظهار داشت: آستان قدس رضوی طی 2 سال و نیم گذشته بیش از 300 هزار زائر مددجوی این نهاد را به مدت سه روز اطعام نموده و همچنین با کمک آستان قدس رضوی و بسیج علاوه بر اعتبار کمیته امداد امام خمینی (ره) 1000 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال داشته ‌ایم و امسال نیز بسیج در احداث 300 واحد مسکونی با کمیته امداد مشارکت داشته است.
وی همچنین از کمک 300 میلیون ریالی به دومین صندوق قرض الحسنه مرکز نیکوکاری استان در کاشمر خبر داد.
فرماندار کاشمر نیز گفت: طی چند سال اخیر رویکرد جدید به حوزه نیکوکاری، کمک به مستمندان و مددکاری در کشور شکل گرفته و این رویکرد با قوت بیشتر پیش می ‌رود.
محمد علی نبی‌ پور توانمندسازی مددجویان را یکی از مهمترین اهداف و اولویت ‌های کمیته ‌امداد دانست و افزود: بر همین اساس در سال ‌های اخیر هم‌ افزایی در کشور شکل گرفت به طوریکه علاوه بر کمیته ‌امداد، دولت، دستگاه‌ های خدماتی و خیریه‌ ها تلاش کردند مستمندان را آموزش داده و تسهیلات و کمک ‌هایی با نرخ سود اندک به آنها بدهند و حتی برای فروش تولیداتشان تلاش کنند.
وی اظهار داشت: امسال در حوزه اشتغال اقدامات خوبی انجام شده و دولت از محل تبصره 16 تسهیلات مناسبی به کمیته امداد داده است.
مدیر کمیته امداد کاشمر نیز گفت: با توجه به شاخص‌ های مورد نظر هشت مرکز نیکوکاری برای کاشمر در نظر گرفته شده که تاکنون سه مرکز راه ‌اندازی شده و یک مرکز دیگر با حضور مدیر کل کمیته امداد در مرکز دهستان طرق از بخش کوهسرخ افتتاح می شود.
سعید عبدالله ‌زاده افزود: بنا داریم 2 مرکز در کاشمر و 2 مرکز در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان راه ‌اندازی کنیم.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.