به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه موقت تهران در این مراسم با تکیه بر روایات، احادیث و آیات، نقش و جایگاه علما را در جامعه اسلامی بیان کرد.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: خداوند برای حفظ کیان دین و بندگان موحدش، جامعه توحیدی را مجهز به جهاد کرد بطوریکه امیر مومنان حضرت علی (ع) می فرماید جهاد در بهشت است دری که از آن اولیای الهی داخل می شوند.
وی افزود: جهادی که یک وجه آن جهاد با کفر و شرک است و وجه دیگر آن جنگ نظامی، جهاد با جهل است که وظیفه علماست.
وی اظهار داشت: گرچه همه ما مدیون شهدا هستیم اما از دامن فقاهت و اجتهاد است که شهدا به معراج می روند و برای همین است که خداوند می فرماید قلم علما از خون شهدا برتر است.
امام جمعه موقت تهران گفت: عالم دینی هر چه در شناخت خداوند و احکام وی معرفت بیشتری پیدا می کند بنده تر می شود متعبد تر می شود و اینگونه بود که امام راحل در اوج قدرت خود هیچ کبر و غروری نداشت و می گفت اگر مرا خدمتگذار مردم صدا کنید بهتر است.
وی افزود: علما در جهاد با جهالت پرچمدار هستند و وقتی ایمان آنان به علم اتصال پیدا کرد درجاتش عرشی است و در قیامت درجه شفاعت و نجات اول مخصوص انبیا، دوم ویژه علما و سوم مخصوص شهداست.
وی اظهار داشت: عالم وقتی فقیه می شود از همه بنده تر و محتاج تر می گردد و انسانی می شود که در همه شئونات خدا را حاضر می بیند و مرحوم آیت الله شاهرودی اینگونه بود.
امام جمعه تهران گفت: مرحوم آیت الله شاهرودی از سه مکتب آیت الله خویی، صدر و امام خمینی (ره) حکم اجتهاد داشت اما تا پایان عمر خود در خدمت امام راحل و رهبر معظم انقلاب سربازی مطیع و فرمان بردار بود.
وی افزود: مشکلاتی که در کشور بروز کرده و مردم را در تنگنا انداخته است نتیجه عملکرد غلط سکولار ها و غرب گرا هاست که اگر به توصیه های مشفقانه رهبر معظم انقلاب گوش می کردند کار به اینجا نمی کشید.
وی اظهار داشت: مرحوم آیت الله شاهرودی یکی از ظرفیت های نظام و سنگر نشین دفاع از کیان اسلامی بود.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.