سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد در این گردهمایی گفت: ایده اصلی دوره ‌های دوام ثامن سال 1394 با همکاری مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران این شهرداری، استانداری خراسان رضوی، هلال‌ احمر و سازمان آتش ‌نشانی شهرداری مشهد شکل گرفت.
امیر عزیزی افزود: 70 درصد مساحت کلانشهر مشهد به عنوان مناطق به شدت آسیب پذیر در مقابل زلزله محسوب می شود که باید برای کاهش خسارت های زلزله های احتمالی آماده باشیم.
وی با تاکید بر آموزش راه های مقابله با بحران به شهروندان، اظهار داشت: شهرداری مشهد اهتمام ویژه به آموزش مردم در محلات مختلف برای آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه و بحرانهای طبیعی دارد.
وی گفت: از سال 94 تاکنون در محلات مختلف این کلانشهر هفت هزار و 200 نفر آموزش های خودامدادی و دیگر امدادی در زمان بحران را در قالب گروه های دوام ثامن فراگرفته اند.
عزیزی افزود: مرکز مدیریت بحران غرب مشهد مهر پارسال راه اندازی شد و هم اکنون در این مرکز دسترسی به تصاویر 400 دوربین نظارت تصویری سطح شهر و همچنین اطلاعات سامانه های همه شرکت های خدمات رسان شهر وجود دارد و دومین مرکز فرماندهی مدیریت بحران این کلانشهر نیز بهار سال آینده بهره برداری می شود.
کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد برای رسیدن به استانداردها 60 سوله بحران نیاز دارد ولی اکنون 15 سوله در این کلانشهر وجود دارد که تا سال 1400 این تعداد به 25 پایگاه خواهد رسید.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.