سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: اقدام و عزمی جدی برای واگذاری پروژه‌ها نیست در حالی که خود دستگاه‌ها این پروژه‌ها را برای واگذاری اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، قربان میرزایی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه 151 پروژه از میان چند صد پروژه معرفی شده از سوی دستگاه‌ها دارای شرایط و قابلیت واگذاری تعیین شده، افزود: قرار بود تا پایان آبان نسبت به واگذاری آنها از سوی دستگاه‌ها اقدام شود که تاکنون این‌گونه نشده است.

وی اظهار کرد: این موضوع براساس تبصره 27 قانون بودجه 97 لازم الاجراست و اصل بر واگذاری این پروژه‌ها اعم از جدید، نیمه‌تمام، در دست تکمیل و حتی بهره‌برداری شده و باید کار انجام شود و هیچ عذری هم پذیرفته نیست.

سرپرست استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به اسناد خزانه بند "ز" قانون بودجه ادامه داد: حداکثر مهلت استفاده و جذب این اسناد 10 دی‌ماه است و تاکنون از 182 میلیارد تومان اسناد اختصاصی به استان 114 میلیارد تومان آن واگذار و جذب شده است. به‌طور متوسط در واقع 62 درصد از این اسناد جذب شده و 68 میلیارد تومان دیگه باقی‌مانده و دستگاه‌ها تاکنون نتوانسته‌اند نسبت به جذب آن اقدام کنند.

 وی ادامه داد: این امر ناشی از ضعف دستگاه‌ها است و باید به‌طور جدی وارد عمل شده و تلاش کنند تا از اسناد باقی‌مانده بیشترین بهره را در تامین منابع مالی پروژه‌ها و تسویه بدهی‌ها در مهلت باقی‌مانده ببرند. اگر دستگاهی قادر به جذب این اسناد نیست باید فوری اعلام کند تا نسبت به اقدام مناسب و استفاده از این امکان در حوزه‌های دیگر استفاده شده و از خروج این اسناد تخصیصی جلوگیری شود.

میرزایی افزود: شهرداری هم از این ظرفیت می‌توانند بهره گیرند که به‌این منظور باید شهرداران با مدیریت فرمانداران فعال شده و طلبکاری‌های‌شان را که قابلیت قطعی‌شدن دارد از این طریق تهاتر کنند.

وی در پی گزارش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در بحث بودجه سال 98 گفت: ظرفیت نمایندگان استان در مجلس که کنار و همراه ما قرار دارند، بسیار ارزشمند و فرصتی مغتنم است که باید مورد توجه تمامی بخش‌ها، دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران قرار گرفته و مباحث مهم مربوط به این بودجه را به مجمع نمایندگان استان ارسال کنند.

میرزایی در زمینه بند الف تبصره 18 قانون بودجه که مربوط به ایجاد اشتغال گسترده و مولد است، افزود: امروزدر حوزه اشتغال بیش از هر حوزه دیگری نیاز به کار و تلاش است و در این میان حفظ اشتغال موجود واجب تر و اولی‌تر از ایجاد اشتغال جدید است.

وی خطاب به فرمانداران تاکیدکرد: بدین منظور واحدهای تولیدی دچار مشکل را شناسایی و آسیب‌شناسی کرده و تا حد ممکن به آنها کمک کرده و اجازه ندهند این مجموعه‌ها با ریزش نیرو و توقف فعالیت مواجه شوند و ظرفیت‌های بند الف تبصره18 در این زمینه می‌تواند کمک خوبی باشد.

 سرپرست استانداری خراسان رضوی  با اشاره به طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری گفت: در این حوزه اقدامات خوبی در استان انجام شده چنان‌که 117 محله برای اجرایی این طرح مشخص و مصوب و برنامه‌ریزی شده تا در برنامه ششم در سطح 58 محله این پروژه‌ها اجرایی شود .

 وی در پایان عنوان کرد: باید فرمانداران گزارش اقدامات انجام شده را ارائه و ضعف‌ها و مشکلات را اعلام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.