دکتر علیرضا رمزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بودجه بیمه سلامت خراسان رضوی 900 میلیارد ریال اما هزینه های آن شامل مطالبات موسسات طرف قرارداد و سایر بخشها 980 میلیارد ریال در ماه است. بدین ترتیب بیمه سلامت در این استان سالانه 960 میلیارد ریال کسری بودجه دارد.
وی ادامه داد: به همین خاطر افزایش بودجه بیمه سلامت در سال آینده یک ضرورت جدی است لذا هم اینک و در آستانه تدوین لایحه بودجه سال 1398 نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می توانند نقش مهمی در سامان دادن به این وضعیت داشته باشند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی افزایش بودجه بیمه سلامت تنها راهکار پایان دادن به انباشت بدهیها ذکر و بیان کرد: همچنین می بایست در چارچوب تخصیص بودجه بیمه سلامت 'تغییرات قیمت در بازار دارو و سلامت، افزایش تعرفه ها و هزینه ها' مدنظر قرار گیرد.
سه میلیون و 600 هزار بیمه شده در قالب صندوقهای مختلف بیمه ای زیر پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی قرار دارند و بر این اساس 58 درصد جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری بیمه سلامت هستند. پنج هزار موسسه درمانی شامل پزشکان، داروسازان، دندانپزشکان، بیمارستانها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در خراسان رضوی می باشند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.