حجت الاسلام محمد محمدیان عصر شنبه در جلسه هم اندیشی استادان دانشگاههای قوچان افزود: عالمان حوزه و دانشگاه در حاشیه قرار ندارند که فقط بخواهند مسئولین را نقد کنند بلکه آنان مغز متفکر هر شهر به شمار می روند و باید برای رشد و توسعه شهر تلاش کنند.
وی اظهار داشت: هرکس در جامعه مسئولیت می گیرد باید ریل گذاری کرده و پایه حرکت مردم در آن مسیر را ایجاد کند، امروز مسئله زندگی، معیشت مردم، شغل و آینده جوانان مهم است و بسیاری از خانواده ها دغدغه آینده فرزندانشان را دارند.
وی خطاب به استادان دانشگاه گفت: نباید منتظر باشید مسئولین استان و شهرستان سراغ شما بیایند خودتان طراحی، ایده پردازی و برنامه ریزی کنید و مسئولین را وادار به پیگیری نمائید.
حجت الاسلام محمدیان جمعیت 10 درصدی دانشگاهیان در قوچان را فرصت و توان خوبی دانست و افزود: این ظرفیت نوعی منبع انرژی است که باید در مسیر توسعه قوچان قرار گرفته و بیشترین برکات ارتباطی حوزه و دانشگاه در این مسیر شکل گیرد تا با طراحی برنامه ها خروجی مناسبی تولید و نهایت استفاده از فرصتها انجام شود.
وی با اشاره به تفاوت فرهنگ با سایر مقوله ها اظهار داشت: برای اقتصاد، مدیریت کشور و بسیاری دیگر از بخش ها می توان برنامه ریزی کرد چون الگوی متعارفی دارند اما سنخیت و اصل فرهنگ گفتاری نیست بلکه رفتاری است.
وی گفت: کارهای فرهنگی حتی در دانشگاهها نیز متفاوت بوده و باید این را بسنجیم که بعد از گرفتن مدرک چقدر انسانیت، مقاوم بودن، روی پای خود ایستادن، مسئولیت پذیری و دوست داشتن دیگران را به دانشجویان آموخته ایم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تمام علوم یا تفسیر کلام خدا یا فعل خداست که می تواند مبنای ارتباط محکم بین حوزه و دانشگاه باشد و اگر این دو در کنار هم قرار گیرند معجزه می کند.
شهرستان قوچان در 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.