حجت الاسلام عبدالعلی گواهی روز پنجشنبه در سلسله جلسات گفتمان سیاسی در مدرسه عالی نواب مشهد افزود: در ابتدای انقلاب همه از خود سئوال می کردند ما برای انقلاب چه کردیم اما اکنون همه می پرسند انقلاب برای ما چه کرده است. روحانیت باید بگوید انقلاب اسلامی ما را از زیر یوغ ستم، بیچارگی و قفس آزاد کرد و نباید نسبت به انقلاب بی توجهی کنیم.
وی گفت: امروز شبهات در جامعه غوغا می کند و وظیفه سنگینی بر دوش طلاب و روحانیان است که شبهات را به صورت منطقی و مستدل پاسخ دهند.
رئیس سازمان بسیج اساتید و طلاب افزود: روحانیت در عرصه دفاع مقدس نیز حضور فعالی داشت بطوری که بیش از چهار هزار و 500 روحانی شهید شدند و 315 روحانی و طلبه نیز در اسارت رژیم بعثی صدام بودند.

*خطرناکترین مرتدها از خانواده‌های بسته مذهبی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این نشست گفت: خطرناکترین مرتدها از خانواده‌های بسته مذهبی و روحانی بوده اند. رهبران لیبرالیسم مشروطه، احسان طبری، کسروی، دشتی یا تقی زاده نیز از جمله همین خانواده ها بودند.
حسن رحیم پور ازغدی افزود: امام خمینی(ره) فرمود ضربات اصلی به انقلاب را روحانیون وابسته و مقدس ماب دین فروش زده اند.
وی ادامه داد: بخواهیم یا نخواهیم مردم حکومت را به روحانیت منتسب می کنند و می گویند حکومت آخوندی. باید بیش از گذشته حساس باشیم که یکی از موارد حساس توجه به ساده زیستی است. نفوذ علما و موقعیت آنها بخاطر زهد و ارزش عملی آنها بوده است و هیچ چیز به زشتی دنیا گرایی روحانیت نیست.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بزرگترین رسالت باید این باشد که جوانان غیرمذهبی یا مذهبی ضعیف را بطور صحیح درک و جذب شوند. این موضوع مدارا، تحمل و زبان نرم نیاز دارد.
وی افزود: حوزه انقلابی باید بتواند حاکمیت ولایت فقیه را در حکومت و جامعه به روش صحیح ترسیم کند و یک روحانی هم لازم است مطالعات تاریخی قوی در مورد صدر اسلام، جهان و انقلاب داشته باشد.
رحیم پور ازغدی ادامه داد: کتابهای فقها پر از اختلاف نظر است اما این اختلافات را باید مدیریت کرد و برای آنها معیار گذاشت. اگر کسی به دنبال اجماع علما و مجتهدین است که همگی یک چیز بگویند فایده ای ندارد.
وی گفت: حوزه انقلابی باید بتواند شناخت درستی از حکومت و جامعه داشته باشد تا بتواند برنامه ریزی درست انجام دهد. امروز یک درس خارج در مورد معماری و شهرسازی، هنر، سینما و موسیقی وجود ندارد. فیلم و موسیقی جزو زندگی مردم است باید خوب و بد آن را تفکیک کرد و اگر بدون تفکیک و به صورت شلاقی برای حل آنها اقدام شود شکست می خورد.
سلسله جلسات گفتمان سیاسی با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان و سازمان بسیج طلاب خراسان رضوی به صورت ماهیانه برگزار می شود.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.