به گزارش ایرنا دکتر ایرج مرادی روز شنبه در کارگروه اشتغال و امنیت غذایی گناباد افزود: کم تحرکی، تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه از عوامل مهم ابتلا به بیماری دیابت به شمار می رود.
وی اظهار داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تشکیل پرونده الکترونیکی برای مراجعان در مراکز بهداشتی و درمانی امکان شناسایی افراد مبتلا به بیماری دیابت افزایش یافته لذا یشترین تعداد این بیماران طی پنج سال گذشته و در اجرای این طرح شناسایی شده اند.
وی با اشاره به ارسال سند پیشگیری از بیماریهای واگیر به همه ادارات گناباد و بجستان گفت: بر اساس اهداف این سند تا سال 1404 باید تعداد این بیماران در این شهرستانها 25 درصد، مصرف الکل 10 درصد، کم تحرکی و مصرف دخانیات نیز به ترتیب 20 و 25 درصد کاهش یابد.
مرادی، افزایش سگهای ولگرد را از معضلات بهداشتی گناباد ذکر کرد و از اجرای طرح ضربتی مقابله با این معضل خبر داد.
فرماندار گناباد هم گفت: باید سند پیشگیری از بیماریهای واگیر در اولویت توجه ادارات و مسئولان این شهرستان قرار گیرد و از ظرفیتهای مجامع مشورتی بانوان و جوانان و تشکلهای غیر دولتی برای فرهنگ سازی در زمینه کاهش بیماریها و افزایش رویکرد تغذیه سالم بهره گرفته شود.
حامد قربانی افزود: باید سگهای ولگرد به نحوی که تبعات اجتماعی به دنبال نداشته باشد، جمع آوری و معدوم شوند.
وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در کنار توسعه و رونق اقتصادی توجه خاصی به بهداشت و درمان و ارتقای سلامت جسمی و روحی مردم دارد و باید با هم افزایی بین بخشی سطح آگاهی های عمومی مردم نسبت به بیماریها از جمله بیماریهای غیر واگیر افزایش یابد.
شهرستانهای گناباد و بجستان با 140 هزار نفر جمعیت زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند و به ترتیب در 287 و 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع هستند.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.