محمد صادق شهبازی روز یکشنبه به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در اینکه مشکلات مختلفی از جمله مشکل اقتصادی در کشور داریم شکی نیست اما هیچکس جواب درستی برای حل این مشکلات ندارد.
وی اظهار داشت: به رغم مشکلاتی که دشمنان خارجی برای ما پدید آورده اند، ایران کشوری نیست که به دلیل فقر منابع به زانو درآید، ما منابع مختلف در کشور داریم که به دلیل سوء مدیریت و بی تدبیری از آنها استفاده نمی کنیم.
وی گفت: صنعت خودرو سازی ما با همین نقایص موجود شانزدهمین صنعت خودرو سازی دنیاست، در زمینه فراورده های نانو رتبه ششم و در سلولهای بنیادی رتبه دوم جهان را داریم، زمینهای جلگه ای وسیعی در جنوب کشور بدون کشت رها هستند.
شهبازی افزود: در دولت دوازدهم برای بار دوم در تولید گندم به خودکفایی رسیده ایم در حالی که پیش از این سالانه 6 تا 9 میلیون تن گندم وارد می کردیم، بر اساس آمار بیش از 63 درصد آب کشاورزی ما حین انتقال هدر می رود در حالی که سوء مدیریت خود را به گردن کشاورز می اندازیم و به جای اصلاح الگو های کشاورزی به کشاورز پول می دهیم که کشاورزی نکند و اینگونه است که کشاورزان روانه شهرها می شوند و شهرهایی مثل مشهد 30 درصد حاشیه نشین دارند.
وی اظهار داشت: دولت ها هیچ برنامه ای در زمینه ترویج کشت دیم در کشور نداشته اند، در واگذاری صنعت به بخش خصوصی نیز صنعت به اهلش واگذار نشد، یعنی صنایع را به افراد نزدیک فروختند بدون اینکه اهل این کار باشند و بعد هم هیچ نظارتی بر نحوه واگذاری صورت نگرفت و فقط آنهایی که خریدار بودند سود بردند.
وی گفت: مهمترین رسالت جنبش دانشجویی این است که با آگاهی راه حل ریشه ای مشکلات کشور را مطالبه گری کند و جامعه و افکار عمومی را از مسایل بی اهمیت برهاند.
در ادامه این نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان برگزار شد.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.