دکتر نیره خادم روز شنبه در گفت و گو با اصحاب رسانه خراسان رضوی در مشهد افزود: این مرکز از سال 74 فعالیت خود را در این شهر آغاز کرده و در سال 75 اولین نوزاد به روش آی.دی.اف در این مرکز به دنیا آمد.
وی اظهار داشت: این مرکز تا سال 75 تنها مرکز درمان ناباروری در شمال و جنوب شرق کشور بود و از این سال به بعد مراکز دیگری در استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان و مازندران نیز تاسیس شد.
وی گفت: از سال 94 در اجرای طرح حمایت از بیماران نابارور به هر بیمار ماهیانه 17 میلیون ریال کمک مالی درمان پرداخت می شود و تعرفه معاینه و سونوگرافی نیز از 2 سال گذشته تاکنون افزایش نداشته است.
خادم افزود: با توجه به کمک های دولتی هزینه درمان ناباروری یک زوج در مراکز درمانی خصوصی حدود 45 میلیون ریال و در این مرکز حداکثر پنج میلیون ریال است.
وی اظهار داشت: از سال 95 از طرف وزارت بهداشت 45 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و بهسازی این مرکز اختصاص یافته که هم اکنون از آخرین تجهیزات علمی روز دنیا با متخصصین با تجربه برخوردار است.
وی گفت: سال گذشته یک هزار و 623 نفر از مراجعه کنندگان این مرکز از 13 میلیارد و 678 میلیون ریال حمایت مالی دولت برخوردار شدند که این مبلغ در نیمه اول سال جاری برای 741 نفر 6 میلیارد و 269 میلیون ریال بوده است.
مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: علاوه بر خدمات درمانی که برای زوجهای نابارور در این مرکز انجام می شود طی 6 ماه نخست امسال 6 مورد اهدای جنین نیز صورت گرفته که سه مورد آن منجر به حاملگی شده است.
وی اظهار داشت: بیش از 90 درصد بیماران نابارور در صورت مراجعه به موقع درمان می شوند و میانگین باردار شدن بانوان مراجعه کننده به این مرکز طی سال گذشته حدود 40 درصد بوده است.
وی گفت: بهداشت و تغذیه، چاقی بیش از حد، عفونت های مقاربتی، سبک زندگی، مواجهه با مواد آلاینده نظیر سرب، جیوه، آلاینده های محیطی و امواج مخابراتی بر کیفیت اسپرم و تخمک تاثیر دارد و می تواند در شرایطی مانع باروری شود.
خادم افزود: علاوه بر بیمارانی از استان خراسان رضوی و دیگر استان های کشور، بیمارانی از کشورهای عراق، عربستان، بحرین، ازبکستان، آذربایجان و افغانستان نیز برای درمان بیماری های ناباروری به این مرکز مراجعه می کنند.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.