سید هادی علوی روز پنجشنبه در پیش همایش 'هفتمین همایش تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای مد ظله العالی' در مشهد افزود: با تجربه جنگ تحمیلی و تحریمهای ناجوانمردانه، رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان فرمانده کل قوا گام به گام برای توسعه و خودکفایی صنعت دفاعی رهنمود های ارزشمند ارائه فرموده اند که بر پایه اجرای آن امروز ایران در بین کشورهای منطقه از بنیه دفاعی و پیشگیرانه قابل توجه و قاطعی برخوردار است.
وی ادامه داد: امروز با تکیه بر توان سخت افزاری، نرم افزاری و دانش بومی بر پایه گسترش قدرت دفاعی پیشگیرانه ایران قادر به تولید انواع موشک با برد 200 کیلومتر تا دو هزار کیلومتر بوده و در این زمینه در منطقه 'کشور برتر' و در بین کشورهای دنیا جزو هشت قدرت برتر است.
مدیر ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خراسان رضوی گفت: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تقویت بنیه دفاعی کشور در دستور کار نیروهای مسلح قرار دارد و در این زمینه ها تاکنون به موفقیتهای روزافزون و چشمگیری دست یافته ایم.
وی افزود: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره افزایش قدرت بازدارندگی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هم اینک از واحدهای توانمند تخصصی در حوزه وزارت دفاع برخوردار است و امروز قدرت بازدارندگی کشورمان با تکیه بر توانمندیهای بومی بسیار فراوان است. علاوه بر نیروی زمینی، نیروی دریایی نیز در همین راستا تغییر نام داده و نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران خوانده می شود که در سالیان اخیر امنیت ناوگان کشتیرانی را در خلیج فارس و آبهای آزاد با موفقیت تامین کرده است.
علوی ادامه داد: بر اساس فرمایشات فرمانده کل قوا پرداختن به افزایش استحکام نیروهای مسلح یک اصل غیرقابل چشم پوشی است. در این راستا تبیین بخش سخت افزاری و نرم افزاری اجرای این فرمان بر پایه اقتصاد مقاومتی تعریف شده که در این راستا اشتغالزایی فراوانی را به دنبال داشته است.
وی گفت: همه اقدامات در حوزه صنایع دفاعی در راستای اقتصاد مقاومتی است. بر این اساس تلاش بر بومی سازی هرچه بیشتر و مردمی سازی صورت می گیرد. در مبحث مردمی بودن و نگاه به درون 'رویکرد ایجاد هسته دانا و شبکه توانا' تعریف شده که در این روش همواره تلاش می شود در راستای هوشمندسازی و سبک سازی تولیدات روشهای سنتی و کهنه با آخرین علوم روز نوسازی شوند.
او افزود: سازمان صنایع هوایی نیز یکی از موثرترین تشکیلات ارتقای قدرت دفاعی و بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران می باشد. تولید جنگنده پیشرفته کوثر و تحویل آن از آخرین دستاوردهای این نهاد تخصصی و دانش بنیان است و علاوه بر آن در بخش تولید بومی سایر پرنده های کوچک و بزرگ که نقش ویژه ای در قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور دارند 100 درد صد به خودکفایی رسیده ایم.
مدیر ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خراسان رضوی ادامه داد: همچنین جمهوری اسلامی ایران به یمن خون شهیدان و با تکیه بر توان داخلی در بخش دفاع موشکی از قدرتی دشمن هراس برخوردار است. در بخش ایستگاههای ماهواره بر، صنایع و مهمات دریایی، انواع تسلیحات مورد نیاز نیروهای مسلح و ساخت ناوشکنهای کلاس سنگین و متوسط نیز خودکفا هستیم.
وی گفت: همه این توانمندیها را مرهون خون شهیدان و رهنمودهای گرانبهای مقام معظم رهبری در حوزه دفاعی می دانیم. در بخش استفاده از انرژیهای نو و فناوری جدید همچون انرژی بادی و سلولهای خورشیدی نیز بر پایه دانش بومی و استفاده از متخصصان داخلی ورود کرده و موفقیتهای چشمگیری برای دانش افزایی کشور به دست آمده است.
پیش همایش هفتم 'تبیین اندیشه های دفاعی امام خامنه ای مدظله العالی' در محل تالار شریعتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد با استقبال گسترده دانشجویان و متخصصان صنعت دفاعی برگزار شد. همچنین در این همایش کلیپهایی کوتاهی از مصادیق توانمندیهای دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به نمایش در آمد.
تاکنون چهار نوبت از سلسله همایشهای تبیین اندیشه های دفاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی دبیرخانه تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای(مدظله العالی) برگزار شده است. این دبیرخانه با هدف نیل به چارچوب اندیشه معظم له در حوزه دفاعی از سال 1390 فعال شده است. نقشه راه دبیرخانه با برگزاری همایشهای ملی و بین المللی تدوین شده تا با دریافت بررسی علمی دانشمندان، صاحبنظران و فرهیختگان در حوزه اندیشه دفاعی مقام معظم رهبری، به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب دست یابد.
6070/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.