به گزارش ایرنا، دکتر غلامحسن خدایی روز چهارشنبه در مراسم گشایش اولین خانه سلامت استان در محله سیدی مشهد افزود: هدف از اجرای این طرح ملی تامین سلامت با کمک مردم و ارتقای سطح مشارکت های مردمی در حوزه سلامت است.
وی اظهارداشت: سلامت اجتماعی جامعه با مشارکت اجتماعی، تکنولوژی پیشرفته و عدالت اجتماعی محقق می شود و در این میان سهم مشارکت های مردمی در تامین سلامت 75 درصد است که نیل به آن نیاز مند یک جامعه آگاه ایثارگر و مطالبه گر سلامت است.
وی گفت: جامعه از انواع بیماری های اجتماعی در رنج است، حقوق همدیگر و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنیم، با همدیگر سازش نداریم و مهربان نیستیم و اعضای داوطلب کانونهای سلامت دغدغه سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی مردم را دارند.
خدایی افزود: هم اکنون در خراسان رضوی 15 هزار داوطلب سلامت، 70 سازمان مردم نهاد مرتبط با تامین سلامتی مردم و 50 خیر سلامت فعالیت دارند و این استان از این نظر جایگاه ویژه ای بین استانهای کشور دارد.
وی اظهار داشت: شهر مشهد دارای 183 محله است که تا پایان سال آینده در همه این محلات و دیگر شهرستانهای استان کانون سلامت افتتاح می شود.
سرپرست فرمانداری مشهد نیز در این مراسم گفت: تشکیل کانون های سلامت نشانه نگاه عمیق دولت خدمت گذار به اهمیت مقوله سلامت جامعه است و اعضای این کانون ها می توانند آنچه را محلات مختلف در زمینه های سلامت نیاز دارند به بالاترین مقام تصمیم گیر منتقل کنند.
حیدر خوش نیت افزود: تا کنون بین آنچه در زمینه سلامت جامعه تصمیم گرفته می شد و آنچه مورد نیاز جامعه بود فاصله وجود داشت ، تشکیل کانونهای سلامت نقطه عطف تحولات مثبت در تاریخ تامین سلامت عمومی کشور است و مردم لمس خواهند کرد که چگونه می توانند در تامین سلامت جامعه محل زندگی خود ایفای نقش کنند.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.