وحید مبین مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 210 هزار نفر روز 15 آبان ماه، 170 هزار نفر روز 16 و 195 هزار نفر نیز روز 17 همین ماه با این ناوگان جا به جا شدند. 460 هزار نفر از این تعداد در مسیر خط یکم قطارشهری مشهد و بقیه در مسیر خط دوم آن رفت و آمد کرده اند.
وی ادامه داد: بیشترین آمار جا به جایی با قطارشهری مشهد طی یک سال اخیر در همین خطوط 202 هزار نفر مربوط به شب سالگرد شهادت امام رضا(ع) در سال گذشته بود. این رکود امسال در شب سالگرد رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) با جا به جایی 210 هزار نفر از طریق خطوط یکم و دوم قطار شهری مشهد شکسته شد.
خط یکم قطارشهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 130 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، 15 بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ماه پارسال نیز با بهره برداری از 2 کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید و در سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی متصل شد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.