وحید مبین مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه شنبه شب همزمان با شب رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) 210 هزار نفر از طریق خطوط یک و 2 قطار شهری مشهد جابه جا شدند.
وی اظهار داشت: بیشترین رکورد ثبت شده در جابه جایی مسافر توسط خطوط مزبور با 202 هزار نفر مربوط به شب شهادت حضرت امام رضا (ع) در سال گذشته بود.
وی گفت: خدمت رسانی خطوط یک و 2 قطار شهری مشهد با افزایش ساعات سرویس دهی در روزهای 15 و 16 آبان ماه از ساعت 6 الی 24 و در روز 17 آبان مصادف با سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) از ساعت 6 تا 23می باشد.
خط یکم قطارشهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند 1389 به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه بطور میانگین 130 هزار نفر در این مسیر جا به جا می شوند.
مسیر توسعه 4.5 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری 14.5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، 15 بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ماه پارسال نیز با بهره برداری از 2 کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید و در سفر اردیبهشت ماه رئیس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی متصل شد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.