به گزارش ایرنا مجید علیخواه روز چهارشنبه در حاشیه بازگشایی یکی از واحدهای تولید فراورده های لبنی در شهرک صنعتی خیام نیشابور افزود: هدف فن بازارها ارتباط ایده ها با تولید است که یکی از نیازهای اصلی صنعت تولید می باشد.
وی اظهار داشت: در این راستا سال گذشته محصولات جدید مانند پلیمرهای هوشمند آنتی باکتریال و نانو تکس مورد استفاده در صنعت پلاستیک و دستمال کاغذی در غرفه فن بازار خراسان رضوی ارائه گردید و امسال نیز در هفته پژوهش و فناوری و فن بازار هشت استارت آپ و 15 محصول فناور رونمایی می شود.

* 90 میلیارد ریال ضمانتنامه برای تامین کسری هزینه واحدهای صنعتی صادر شد
علیخواه گفت: از ابتدای امسال 90 میلیارد ریال ضمانت نامه برای تامین کسری هزینه واحدهای صنعتی استان خراسان رضوی صادر شد و پرونده حدود 80 میلیارد ریال نیز در نوبت رسیدگی قرار دارد.
وی افزود: صندوق ضمانت شرکت شهرکهای صنعتی استان پارسال نیز 280 میلیارد ریال ضمانت نامه صادر کرد که در این بخش رتبه اول کشور را به دست آورد.
وی با بیان اینکه راه اندازی واحدهای تولیدی که از چرخه تولید خارج شده اند یکی از شاخصه های این شرکت است اظهار داشت: پنج شهرک فناوری صنایع در کشور فعالیت دارند که شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی کشور در استان خراسان رضوی قرار دارد.
علیخواه گفت: این شهرک 17 استان را برای رفع نیازهای فناورانه زیرپوشش قرار داده و به 6 استان مشاوره های کلینیکی ارائه می دهد و از ابتدای امسال در بیش از 10 نمایشگاه داخلی و هفت نمایشگاه خارجی مرتبط با صنایع غذایی و مواد لبنی شرکت فعال داشته است.
وی با تاکید بر اینکه صنعت تولید نیاز به پوست اندازی دارد افزود: اکنون نیازمند انتقال و تامین دانش فنی از خارج کشور و مراکز علمی و رشد هستیم و شرکت شهرکهای صنعتی حلقه واسط بین صنعت و دانشگاه است.
وی اظهار داشت: بخش عمده وظایف شرکت شهرکهای صنعتی ارائه خدمات در حوزه نرم افزاری برای توسعه بازارهای داخلی و خارجی و برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه برای ایجاد تنوع در محصولات تولیدی نوین است.
علیخواه گفت: حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی برای الگو برداری از واحدهای تولیدی موفق با برگزاری تورهای ملی و انتقال دانش فنی از خارج کشور از دیگر برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی است.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.