معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: در این کارگاه یک روزه 70 نفر از بانوان بخش رضویه و ساغروان مشهد شرکت کردند.
محمد امین بابایی با بیان اینکه تا پایان سال جاری 300 نفر از بانوان تسهیل گر اشتغال روستایی در این کارگاه آموزشی شرکت می کنند افزود: دوره های تخصصی نیز در محل روستا برای این افراد برگزار می شود.
وی اظهار داشت: این افراد با شناسایی ظرفیتهای اشتغال زنان در هر روستا و در قالب شبکه های اشتغال روستایی فعالیت کرده و نقش اساسی در پیشرفت زنان در حوزه اشتغال خانواده را بر عهده دارند.
وی گفت: تاکنون به توانمندی زنان در مدیریت مشاغل روستایی از جمله مشاغل خرد خانگی و اشتغال بانوان توجه کمتری شده است که با از دست دادن این سرمایه عظیم روستایی، بسیاری از منابع روستایی از دست رفته و عاملی برای تضعیف بنیان اقتصادی خانواده و در نتیجه بروز مشکلات اقتصادی و مهاجرت از روستا به حاشیه شهرها شده است.
بابایی افزود: این کارگاه با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و باشگاه کشاورزان جوان استان به منظور اجرای طرح تکاپوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود.
طرح تکاپو از جمله طرح های دولت تدبیر و امید است که به وسیله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می شود.
توسعه صنعت پوشاک، رونق صنعت غذایی، قابلیت های بی نظیر گردشگری و صنایع دستی، مسائل زیست محیطی، توسعه صنایع خانگی از جمله زمینه های توسعه اشتغال است که در طرح تکاپو به آنها توجه شده است.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.