به گزارش ایرنا، محمود کاظمی روز شنبه در جلسه شورای توسعه راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تربت حیدریه افزود: از این میزان سهم تربت حیدریه با 23 هزار و 105خانوار مشمول، هفت هزار و 673 خانوار است که معادل 33 درصد جمعیت مشمول است.
وی با بیان اینکه تربت حیدریه از حیث استانی رتبه هشتم و از حیث جمعیت تحت پوشش بعد از سبزوار رتبه دوم را دارا است، گفت: در میان چهار بخش تربت حیدریه به ترتیب رخ با 2 هزار و 944 خانوار بیمه شده از مجموع هفت هزار و 364 خانوار روستایی که معادل 40 درصد است و کدکن با 384 خانوار بیمه شده از مجموع 2 هزار و 767 خانوار مشمول که معادل 14 درصد است، بیشترین و کمترین جمعیت بیمه شده را به خود اختصاص داده اند.
کاظمی افزود: همچنین جمعیت بیمه شده بایگ با 472 خانوار از مجموع هزار و 270 خانوار مشمول که معادل 37 درصد است و همچنین جمعیت بیمه شه بخش مرکزی با 3هزار و 873 خانوار از مجموع 11 هزار و 704 خانوار مشمول که معادل 33 درصد است، می باشد.
وی در ادامه میزان حق بیمه هر خانوار را در سال جاری حداقل 175 هزار ریال و حداکثر 400 هزار ریال در ماه عنوان و اظهار کرد: ملاک ما سرپرست خانوار است، اما سایر اعضای خانواده نیز می توانند به صورت مجزا این مبلغ را بپردازند و تحت پوشش بیمه در آیند.
کاظمی همچنین گفت: طبق قانون ملاک ما افراد بالای 18 سال و هر فردی که 15 سال حق بیمه بپردازد، زمانی که به سن 65 سالگی برسد، حق بیمه دریافت خواهد کرد، اما چنانچه شخص زودتر از 15 سال فوت کند یا مشمول از کار افتادگی بشود، ممکن است حتی با یک سال پرداخت حق بیمه نیز، مشمول دریافت مستمری بشود.
وی همچنین از رسانه ها خواست تا با اطلاع رسانی دقیق خدمات دولت در این حوزه، در امر فرهنگ سازی و رغبت روستاییان به استفاده از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیشتر فعالیت کنند.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان از سال 1384 زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد و به روستاییان کشاورز ساکن و غیرساکن در روستا و عشایر خدمات بیمه ای ارایه می دهد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم **انتشار: علی اصغرافتاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.