دکتر حمیدرضا اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیمه نخست امسال 182 هزار و 914 کیسه خون و فراورده های خونی در خراسان رضوی تولید شد.
وی اظهار داشت: اجرای برنامه هایی برای ارتقای فرهنگ اهدای خون و نذر خون و افزایش تعداد پایگاههای اهدای خون از علل افزایش تولید فراورده های خونی در این استان به شمار می رود.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: امسال 65 هزار و 360 داوطلب اهدای خون به پایگاههای اهدای خون مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی مراجعه کردند که 49 هزار و 600 نفر از این تعداد شرایط اهدای خون را داشتند.
وی با اشاره به افزایش چهار درصدی اهدا کنندگان مستمر خون در خراسان رضوی افزود: هم اکنون 53 درصد از داوطلبان اهدای خون در این استان اهداکنندگان مستمر هستند.
اسلامی گفت: اهداکنندگان مستمر که دست کم دو بار در سال خون اهدا می کنند بهترین اهداکنندگان از نظر پیشگیری از آلودگی و انتقال بیماریها به شمار می روند.
وی افزود: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون مورد نیاز 59 بیمارستان را در سطح این استان بر عهده دارد.
خراسان رضوی پس از استانهای فارس و تهران سومین تولیدکننده خون در کشور به شمار می رود و سالانه بیش از 350 هزار کیسه خون و فراورده های خونی در این استان تولید می شود.
هم اکنون 11 پایگاه انتقال خون در مشهد و پنج پایگاه در شهرستان های قوچان، گناباد، نیشابور، سبزوار و تربت حیدریه در این استان دایر می باشد و چند شهرستان استان نظیر تربت ‌جام، خواف، درگز و کاشمر نیز دارای مراکز خونگیری است.
3027/6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.