مهندس فرامرز ذوقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک امور مربوط به بازدیدها در دفاتر واقع در نواحی جنوب، شرق و غرب مشهد نیز در دست انجام است لذا دیگر از ساختمان مرکزی نظام مهندسی بازدیدی صورت نمی پذیرد. دفتر شمال مشهد نیز در حال تجهیز است و تا هفته آینده موارد مربوط به بازدیدها در این دفتر فعال می شود.
وی ادامه داد: در مراحل بعدی دریافت گزارشهای مرحله ای از مهندسان، انجام کنترلهای فنی ساختمانها و انجام مکاتبات لازم با دستگاهها و مهندسان از طریق دفاتر نواحی انجام خواهد شد لذا چنین فعالیتهایی در ساختمان مرکزی سازمان نظام مهندسی متوقف می شومد.
معاون فنی و تشکلهای حرفه ای سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی جلوگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت در ساخت و سازها و نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسان را از وظایف هیات مدیره نظام مهندسی ذکر و بیان کرد: با راه اندازی دفاتر نواحی در مشهد دسترسیها به ساختمانها با سرعت و دقت بیشتری انجام می شود و حجم مراجعات به ساختمان مرکزی کاهش می یابد.

* نظارت بر دفاتر نواحی
وی به موضوع بر فعالیت این دفاتر نیز اشاره و بیان کرد: به این منظور یک هسته مرکزی متشکل از زبده ترین نیروهای نظام مهندسی در سازمان به عنوان ستاد مانیتورینگ به صورت نظام مند و ارتباطات اتوماسیونی فعالیتهای نواحی را بررسی می کند. شکایتها و اعتراضات مراجعان و مهندسان نیز از طریق همین ستاد بررسی خواهد شد.
مهندس ذوقی افزود: نظارت مستمر بر ساختمانها از وظایف مهندسان است که با فعال شدن این دفاتر دسترسیها تسهیل شده و در فرصت کمتری رسیدگی به گزارشهای مهندسان و اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

* 25 هزار پرونده
وی در ادامه به تشکیل سالانه 25 هزار پرونده در سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: انجام کسر ظرفیتهای مهندسان، بازدیدهای دوره ای در یک ساختمان، کنترل ارائه خدمات مهندس به ساختمان و کنترل صدور ضوابط پایان کار سفتکاری و بهره برداری از فعالیتهایی است که روی این پرونده ها انجام می شود.
معاون فنی و تشکلهای حرفه ای سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی ادامه داد: دریافت اطلاعات صدور شناسنامه فنی ساختمان، کنترلهای تست جوش و بتن، بخشهای کنترل مدارک فنی و موضوعاتی نظیر تشکیل دفاتر مهندسی از دیگر فعالیتهایی است که روی این پرونده ها صورت می گیرد.
وی گفت: تشکیل دفاتر نواحی نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی تنها در تهران عملیاتی شده و مشهد دومین شهر کشور است که با راه اندازی این دفاتر اقدام به تمرکززدایی فعالیتها از ساختمان مرکزی کرده است.
سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی 37 هزار عضو مهندس در هفت رشته ساختمانی دارد که در 23 دفتر نمانیدگی این استان مشغول فعالیت هستند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.