آیت الله سید احمد علم الهدی یکشنبه شب در اجتماع عظیم وارثان ولایت به مناسبت شب وفات حضرت رقیه(س) در سالن ورزشی شهدای مدافع حرم در منطقه گلشهر مشهد افزود: حضور خانواده و اهل بیت سیدالشهدا(ع) در کربلا از جمله موضوعاتی است که باید به درستی تحلیل و تبیین شود.
وی گفت: باید ببینیم آنچه گذشتگان انجام می دادند و فقط بر مصیبتهای اهل بیت(ع) و بر مظلومیت فرزند سیدالشهدا(ع) اشک می ریختند درست است یا حرکتی که امروز تحت عنوان مدافع حرم انجام می شود و عزیزان ما در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت می رسند.
امام جمعه مشهد افزود: امروز تجدید خاطره وفات حضرت رقیه(س) به عنوان تجدید سوگواری و عزا در زندگی اجتماعی مطرح نیست. برداشت امروز ما نسبت به فداکاری اهل بیت سیدالشهدا(ع) ولایتمداری افرادی است که با تکیه بر ایمان قطعی خود عزیزانشان را از دست دادند.
وی ادامه داد: حضرت رقیه(س) هم نماد و یک مظهر شفاف از انقلاب عاشورا است. او کودک توسری خور و کتک خورده نیست بلکه عامل قطعی انقلاب ساز و قهرمان دست پرورده سیدالشهدا(ع) بود و نخستین جرقه محکومیت استکبار یزیدی در گودی قتلگاه هم مربوط به او است.
آیت الله علم الهدی گفت: آنچه امروز به عنوان یک فرهنگ جهادی و انقلابی در زندگی شیعه انقلابی دلداده ولایت مطرح است اینکه باید در خط حفاظت از جریان نماد انقلاب حسینی باشیم و تا پای جان از آن دفاع کنیم.
همچنین در این مراسم فرزند شهید سیدهادی علوی از شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون وصیتنامه پدر خود را در خصوص توصیه به دفاع از ولایت و هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان و حفظ دین، قرائت کرد.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.