آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در مراسم تحلیف فرماندهان واحدهای مقاومت پیشگام بسیج دانش آموزی مدارس مشهد افزود: دشمن می خواهد از نسل نوجوان و جوان بهره برداری کند و از آنها یک بدنه اجتماعی ایجاد کند تا این نسل را در برابر انقلاب قرار دهد و زیر پای انقلاب را خالی و نظام را ساقط کند.
وی ادامه داد: نسل جدید وقتی به دنیا آمده، نظامی را دیده که با ندانم کاریهای بعضی مسئولان سیاسی و سوءتدبیرها در مسائل امکاناتی و تدارکاتی به کمبودهایی دچار است. این نسل همه اینها را به حساب نظام، رهبری و انقلاب می گذارد و از آن زده می شود و به همین دلیل تمام چشم امید دشمن به همین نسل است.
امام جمعه مشهد گفت: جنگ هشت ساله در شرایطی بر ما تحمیل شد که هیچگونه برنامه ریزی برای جنگ و دفاع پیش بینی نشده بود. در عرصه دفاع مقدس جریانها و چهره های جوانان رزمنده ای را مشاهده می کنیم که وجود آنها تابلوهای شفافی در برابر دیدگان مردم نصب می کند.
وی افزود: هنوز هم جنگ و مبارزه و دفاع در برابر دشمن وجود دارد اما نوع عملیات فرق کرده و عملیات امروز دشمن در عرصه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و جنگ نرم است. اگر در برابر دشمن تشکیلات و نیروی همفکر قوی و انقلابی جمع آوری شود پیروز خواهیم بود.

* نگاه انقلابی مبتنی بر معنویت و آخرت گرایی
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: تفاوت نگاه انقلابی و غیرانقلابی در نوع نگاه به دنیا است که می خواهیم فقط دنیا را داشته باشیم و یا اهداف بلندتری هم داریم.
سردار یعقوبعلی نظری افزود: نگاه مبتنی بر معنویت، نگاه انقلابی و دنیای مبتنی بر توجه به آخرت، اندیشه انقلابی است. صرف زندگی و حیات مادی نگاه و مشی غیرانقلابی است.
وی ادامه داد: در نگاه انقلابی نمی توانیم در برابر ظلمهایی که استکبار در دنیا انجام می دهد بی تفاوت باشیم و با آنها سازش و سازگاری پیدا کنیم. نگاه انقلابی نسبت به ظلم بر دیگران حساس است.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: همراهی با مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم از نگاههای انقلابی است. مردمی بودن و خصیصه اعتقادی و انقلابی از جمله ویژگیهای بسیج می باشد لذا اگر می خواهیم عزت مند و مستقل در دنیا زندگی کنیم باید نگاه انقلابی داشته باشیم.
وی افزود: در شرایط حساس کنونی که دشمن هجمه فرهنگی خود را تشدید کرده و به دنبال ترویج ناهنجاریها است بسیجیان دانش آموز می توانند نقش موثری در مدارس ایفا کرده و در این راستا باید واحدهای بسیج دانش آموزی به صورت منسجمتری فعالیت کنند.
سردار نظری گفت: خانه، مدرسه و مسجد پایگاههای اصلی تربیت هستند و پایگاه اصلی تربیت مبتنی بر اندیشه و اعتقاد انقلابی نیز مسجد است لذا باید رابطه دانش آموزان با مساجد گسترده تر شود.
شش هزار واحد مقاومت بسیج دانش آموزی با 450 هزار عضو در مدارس خراسان رضوی فعالیت دارند. واحدهای مقاومت پیشگامان بسیج در سطح دبیرستانهای دوم متوسطه، واحدهای مقاومت پویندگان در دبیرستانهای متوسطه اول و واحدهای مقاومت امیدان در مدارس ابتدایی تشکیل می شوند.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.