حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عصمتی روز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در تربت حیدریه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس افزود: حفظ و تقویت روحیه انقلابی، هویت دینی و نیز تبلور منطقه ای و فرامنطقه ای فرهنگ دفاع مقدس از دیگر دستاوردهای این دوران طلایی است.
وی ادامه داد: امروز وظیفه داریم علاوه بر حفظ این دستاوردها روحیه جهادی و تفکر انقلابی را به نسلهای آینده منتقل کنیم. ملت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس نه تنها با صدام بلکه با تمام قدرتهای پوشالی استکبار جهانی از شرق و غرب گرفته تا ارتجاع عرب که از صدام پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی می کردند جنگید و به فضل الهی از این آزمون سربلند بیرون آمد.
امام جمعه تربت حیدریه گفت: شت سال جنگ تحمیلی به ما فهماند که تنها با روحیه مقاومت و تفکر انقلابی می توان در برابر دشمن ایستاد و باید مسئولیتی را که شهدا و ایثارگران بر دوش ما نهاده اند به سرمنزل مقصود رساند.
فرمانده تیپ 177 متحرک هجومی شهید نصر اصفهانی مستقر در تربت حیدریه نیز در این مراسم گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا برای نسلهای امروز و آینده نظام اسلامی دلاورمردیها و رشادتهای رزمندگان غیور ایران اسلامی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بازخوانی شوند.
امیر سرتیپ دوم ستاد حمیدرضا جعفری افزود: انقلاب اسلامی نظام سلطه را به چالش کشید. در شرایطی که تاریخ ایران زمین در این 40 سال شاهد عزت و اقتدار امت اسلامی است نیروهای مسلح با تبعیت از مقام عظمای ولی فقیه و فرماندهی کل قوا و پشتیبانی ملت همیشه در صحنه می روند تا با بدست گرفتن موقعیت جدید بین المللی بار دیگر سیلی محکمی به دشمن بزنند.
رژه نیروهای مسلح مستقر در تربت حیدریه به مناسبت نخستین روز هفته دفاع مقدس با حضور یگانهای نمونه تیپ 177 متحرک هجومی شهید نصراصفهانی ارتش، گروه توپخانه، پدافند هوایی و موشکی 61 محرم سپاه پاسداران، ناحیه مقاومت بسیج و نیروی انتظامی در تربت حیدریه برگزار شد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.