اسماعیل سلطانخواه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه روستایی، توزیع سوخت، گاوداری، تاکسی بیسیم، بافت فرش دستباف، ارائه خدمات آموزشی و ورزشی، خدمات آبرسانی و تولید پوشاک از جمله زمینه های فعالیت این تعاونی هاست.
وی اظهار داشت: هم اکنون 6 هزار و 933 تعاونی در این استان فعال هستند که از این تعداد 49 درصد تولیدی، 44 درصد خدماتی و هفت درصد تعاونی توزیع می باشند.
وی گفت: سه میلیون و 200 هزار عضو با سرمایه گذاری سه هزار و 513 میلیارد ریال برای اشتغالزایی 115 هزار نفر در تعاونی های این استان فعالیت دارند.
سلطانخواه با بیان اینکه در نیمه نخست امسال یکصد و 51 شرکت تعاونی در خراسان رضوی به ثبت رسیده است افزود: از این تعداد 55 تعاونی روستایی است که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش دارد.
وی اظهار داشت: در جشنواره کشوری هفته تعاون نیز که از دهم شهریور ماه آغاز شد هزار و 905 تعاونی از این استان در جشنواره مزبور ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به پارسال 24 درصد افزایش داشت.
وی با بیان اینکه این تعاونی ها چهار مقام ملی در جشنواره مزبور به دست آوردند گفت: خراسان رضوی هم از نظر تعداد تعاونی های ثبت نام کننده و هم از نظر تعداد تعاونی های مقام آور در این جشنواره رتبه نخست را کسب کرد.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.