محمد بخشی محبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرداد ماه امسال موضوع حال نامساعد این پلنگ در باغ وحش مشهد توسط فعالان محیط زیست مطرح و انجام ام.آی.آر برای تشخیص بیماری آن ضروری تشخیص داده شد.
وی ادامه داد: مجوز لازم برای انجام ام.آی.آر از سوی دادسرا صادر و مقرر شد این اقدام با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شود. دانشگاه در این خصوص همکاری خوبی داشت و سرانجام در یکی از مراکز درمانی مشهد با رعایت شرایط و ضوابط محیطی ام.آی.آر پلنگ بیمار انجام شد.
معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: ارس پس از انجام ام.آی.آر به باغ وحش تحویل داده شد و امیدواریم با این اقدام، روند درمانی آن شتاب گیرد.
طبق پرونده پزشکی پلنگ شش ساله باغ وحش مشهد، ارس ظرف چند سال اخیر به دلایل نامشخص دچار حملات تشنجی و عصبی بوده و هر چند ماه یکبار دچار تشنج شده است. با حضور تیم تخصصی دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی عکسبرداریهای اولیه، سونوگرافی، معاینه کامل و نمونه برداریهای مختلف از این حیوان انجام شد. ام.آی.آر گام دوم تشخیص بیماری این پلنگ بود که صورت گرفت.
107 گونه و 680 نمونه جانوری در باغ وحش مشهد نگهداری می شوند. این گونه ها شامل 64 گونه بومی و 43 گونه غیربومی و نمونه های جانوری شامل 240 پستاندار، 393 پرنده و 47 خزنده و دو زیست است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.