به گزارش ایرنا امام جمعه سبزوار گفت: عزاداری محرم برای بیان فلسفه قیام امام حسین(ع) است و عزاداری نادرست چهره اسلام و تشیع را مخدوش می کند.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه افزود: عاشورا هویت دینی و انقلابی ملت ایران است از این رو باید با عزاداری های صحیح زمینه انتقال ارزش‏های انسانی و اسلامی در جامعه اسلامی فراهم شود.
وی اظهار داشت: هیات های عزاداری و جوانان در عزاداری محرم به محتوا بینش و بصیرت توجه داشته باشند تا زمینه سوء استفاده دشمن ایجاد نشود.
امام جمعه سبزوار با اشاره به نوسانات قیمت ارز و برخی کالاها گفت: بخش زیادی از این تغییرات حاصل جنگ روانی دشمن است که با هدف القای ناکارآمدی نظام، ترویج یاس و ناامیدی و شکاف بین مردم و مسئولان انجام می شود.
مقیسه اظهار داشت: رفع این مشکلات نه از طریق ارتباط با دشمن بلکه با تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای داخلی و بهره گیری از الگوی دوران دفاع مقدس حاصل می شود.
امام جمعه گناباد نیز گفت: دشمنان از طریق جنگ نرم و شبیخون فرهنگی به دنبال فاصله انداختن بین مردم و جوانان با آرمانهای نظام جمهوری اسلامی و مجالس عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) هستند و افزایش بصیرت عمومی در این زمینه ضروری است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن صادقی نسب، تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف از جمله برای کاهش مشکلات جامعه را تنها با اقدام جهادی و همه جانبه مردم و مسوولان ممکن دانست و بر ضرورت احساس مسئولیت همه اقشار تاکید کرد.
وی افزود: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیشتر به وظایف خود عمل می کردند تبعات تنگناها و گرانی ها کمتر دامنگیر مردم و جامعه می شد.
خطیب نماز جمعه گناباد ضمن تاکید بر اینکه دولتمردان هم باید با برنامه ریزی دقیق تر تبعات تورم را در جامعه کاهش دهند، گفت: کاهش ملموس این معضل نیازمند اقدام جدی تر و مشارکت هدفمند نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخورد مسئولان ذیربط با اخلالگران اقتصادی است.
5132/2095/8145/7495
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.