به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی درخطبه های نماز جمعه این هفته قم افزود: دوستی ورزیدن با دشمنان هیچ تغییری در دشمنی اصولی و ریشه دار آنها نسبت به خدا و مومنین نمی کند به همین دلیل ممکن است آنها خواهان مذاکره و ملاقات رو در رو باشند ولی همچنان دشمنی خود را با مومنان درآشکار و پنهان در دل پرورنده و به دنبال ضربه زدن به آنان هستند.
وی گفت: دشمنان اسلام در زمانی دوستی مومنان را می پذیرند که آنان از نظر قدرت با آنها برابر و یا قویتر باشند.
آیت الله سعیدی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی در دوران حساسی از تاریخ در جهان شکل گرفت ادامه داد: انقلاب در راهی متفاوت از راه غالب دنیا که همان راه استکبار و ظلم است، قدم گذاشته به همین دلیل باید با درایت و چشم باز آن را پیش برد.

** برخی در داخل به جنگ روانی دشمن دامن می زنند
وی درادامه جنگ رسانه ای را حربه مهم دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: هدف این جنگ تبلیغاتی که توسط آمریکا و با پشتیبانی قارون های منطقه در حال انجام است احساس یاس، ناامیدی و بدبین کردن نسبت به مسئولان می باشد.
خطیب جمعه قم در ادامه با تاکید بر اینکه رذالت و خباثت جزو ماهیت رفتاری دشمن است ولی متاسفانه برخی در داخل به این جنگ روانی دشمن دامن می زنند، افزود: ماموریت اصلی همه صاحبان رسانه ، تریبون و تاثیرگذاران در جامعه، جلوگیری از تکرار و دامن زدن به جنگ روانی دشمن، مبالغه نکردن در مشکلات و انتقادات است چرا که این بزرگ نمایی ها موجب ضربه به کشور خواهد شد.
وی بدبینی به سپاه، دولت و بنیادهای انقلابی را خواست دشمن دانست و گفت: باید انتقاد دوستانه باشد چرا که انتقاد دوستان یک هدیه است وآن را با عداوت و دشمنی نمی دهند بلکه با دوستی باید بیان شود.
وی اظهار اشت: باید در کنار مشکلات و انتقادها، پیشرفت ها و نقاط مثبت کشور نیز بیان کرد و اعراض سیاسی نباید موجب نادیده گرفتن عملکرد مثبت دولت و مسئولان شود.
سعیدی بخش مهمی از اعتماد سازی را به عهده قوای سه گانه، صاحبان تریبون و مردم دانست و گفت: هیچ دولتی بدون پشتوانی مردم قادر به فعالیت و ادامه کار نیست و اگر خواهان حل مشکلات کنونی هستیم باید همه در کنار هم متحد باشیم.

** بقای اسلام در گرو عاشوراست
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تاسوعا و عاشورا را 2 روز سرنوشت ساز در تاریخ شیعه دانست و گفت: این روزها علاوه بر یادآوری حزن اهل بیت و شهادت امام حسین(ع)و یاران او، نقش تعیین کننده در نهضت های ظلم ستیز در طول تاریخ بعد از خود داشته است.
سعیدی با تاکید بر ماهیت ظلم ستیزی قیام امام حسین(ع) افزود: شجره طیبه اسلام تحت تاثیر غصب، ستم و تحریف بنی امیه رو به خشکی گرویده بود که قیام سیدالشهدا جان تازه ای به اسلام ناب محمدی دمید و موجب احیا و حیات دین شد.
وی بقای اسلام را در گرو قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: عاشورا حرکت عظیمی است که انسان را از درون متحول می کند و آثار این تحول درونی در بیرون نیز متجلی می شود به همین دلیل تفکر شیعیان در طول تاریخ متاثر از نهضت کربلا همواره ظلم ستیز، مقاوم در برابر مستکبران و ولایتمدار بوده است.

** عزاداری ها باید بدور از تحریف و با معرفت باشد
سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید بر سنتی برگزار کردن عزاداری های محرم گفت: باید هیات های عزاداری سبک های غیر سنتی را کنار گذاشته و در مراسم های خود از روایت های محکم استفاده کنند.
وی خطاب به عزاداران حسینی افزود: افزایش معارف به احکام اسلامی، پرهیز از هر نوع رفتاری که موجب سوژه به دست دشمن شود و توجه به معرفت اهل بیت(ع) باید مورد توجه عزادارن حسینی باشد.
خطیب جمعه قم تاکید کرد: شور حسینی خوب است ولی نباید شعور در این عزاداری ها گم شود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.