به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی روز پنجشنبه در گردهمایی آموزشی استادان معارف داشگاههای استان خراسان رضوی در مشهد افزود: باید تلاش کنیم قبل از اینکه دیگران نقد های کشنده داشته باشند، خودمان نواقص را رفع و خود را نقد کنیم.
وی اظهار داشت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب با توجه به تغییرات سریع فرهنگی، اجتماعی لزوم تغییرات سریع متون آموزشی معارف و تاریخ اسلام حتی به صورت فصلی احساس می شود.
وی با بیان اینکه زمان حضور دانشجویان در کلاسهای معارف محدود و غیر قابل تکرار است گفت: استادان باید موضوعاتی را که اهمیت بیشتر دارند مطرح نمایند تا در فرصت اندک موضوعاتی که برای بلوغ فکری دانشجویان ضروری است آموزش داده شود.
حجت الاسلام قریشی افزود: به عنوان مثال ظهور و افول گروه ضاله داعش هفت سال طول کشید اما شناسایی و معرفی آن در دروس معارف گنجانده نشد.
وی اظهار داشت: دانشجوی فعلی کلیشه پذیر نیست و اگر احساس کند متون دانشگاهی همانند متون دبیرستانی است چیزی فرا نمی گیرد.
وی گفت: در هر نیمسال تحصیلی حدود هشت هزار دانشجو در حدود 2 هزار واحد آموزش عالی کشور دروس معارف را فرا می گیرند لذا باید سعی کنیم تغییراتی را اعمال کنیم که به سطح آموزش مورد نظر رهبر معظم انقلاب برسیم.
حجت الاسلام مرتضی اسدی یکی از مسئولین برگزاری این همایش یک روزه آموزشی نیز گفت: در این گردهمایی استادان معارف اسلامی دانشگاه های استان خراسان رضوی با هدف هم افزایی و بررسی راههای بهتر آموزش دروس معارف به دانشجویان با توجه به مقضیات زمان حضور دارند.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.