به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از چهار محصول دانش بنیان بر پایه گوگرد در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: نیازمند ورود دانشمندان و استادان دانشگاه به عرصه های اقتصادی و کاربردی برای حل مشکلات جامعه هستیم که روند خوبی در این زمینه در دانشگاههای مشهد آغاز شده است.
وی اظهار داشت: مطالعه ظرفیت ها و مزیت های استان انجام شده و مراجع علمی استان دنبال تولید محصولات دارای ارزش افزوده بسیار بیشتر از خام فروشی هستند که مزیت های اجتماعی و اقتصادی فراوان برای جامعه به دنبال دارند.
استاندار خراسان رضوی گفت: زمانی دغدغه انبار کردن گوگرد برای خام فروشی با قیمت اندک را داشتیم اما اکنون محققان پر تلاش ما از این ماده اولیه محصولات با ارزش افزوده بسیار بیشتر تولید کرده اند که جای بسی افتخار است.
وی اظهار امیدواری کرد با همکاری دانشگاهها با سایر ارگانها زمینه های بهتری برای تولید محصولات دانش بنیان، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در استان فراهم شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: این واحد علمی استراتژی و راهبرد خود را بر پایه انجام کارهای علمی تقاضا محور قرار داده و با استفاده از ظرفیت های علمی با جدیت دنبال کسب جایگاه شایسته در ایفای نقش مثبت در اقتصاد ملی کشور است.
مهدی ملک نژاد افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با یک میلیون و 300 هزار نفر دانشجو و 250 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی از ظرفیت ممتاز برای ایفای نقش مثبت در اقتصاد مقاومتی برخوردار است.
دکتر فراش با محرم، مجری طرح تحقیقاتی یاد شده نیز گفت: با اجرای این طرح پژوهشی برای نخستین بار در کشور موفق به تولید چهار محصول کامپوزیتی از گوگرد با ارزش افزوده بسیار و کاربرد در زمینه حفاظت محیط زیست، کشاورزی و ذخیره انرژی شدیم.
وی افزود: این محصولات اینک در مقیاس آزمایشگاهی تولید شده اند که با مساعدت استاندار خراسان رضوی به زودی زمینه تولید نیمه صنعتی و صنعتی آنها نیز آغاز می شود.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.