حسین شرافتی راد روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال این شهرستان افزود: این مبلغ به جوانان جویای کار و افراد واجد شرایط در قالب طرحهایی همچون ایجاد واحدهای تولیدی، صنعتی و دامداری سبک و سنگین اختصاص یافت و برای 500 نفر اشتغال ایجاد کرد.
وی اظهار داشت: پارسال نیز 15 میلیارد و 250 میلیون ریال به حوزه مشاغل خانگی همچون فرت بافی، صنایع دستی، خیاطی و قالیبافی در این شهرستان اختصاص یافت که 95 درصد آن در قالب 94 طرح جذب و منجر به اشتغال 300 نفر شد.
فرماندار تایباد گفت: پارسال ایجاد اشتغال برای سه هزار و 309 نفر در این شهرستان تکلیف شده بود که 52 درصد آن و اشتغال هزار و 722 نفر محقق شد.
وی تعهد امسال این شهرستان را هزار و 542 نفر اعلام کرد و افزود: 30 هزار و 22 نفر از جمعیت تایباد شاغل و 87 هزار و 652 نفر از جمعیت این شهرستان مرزی بیش از 10 سال سن دارند که مجاز به انجام فعالیت در حوزه های مختلف بازار کار هستند.
شرافتی راد اظهار داشت: 80 درصد جمعیت این شهرستان به کشاورزی و دامپروری مشغولند و همجواری با افغانستان فرصتی مناسب برای جلوگیری از خام فروشی و بستری برای صدور انواع محصولات کشاورزی تایباد به خارج از کشور است.
وی همچنین از اختصاص 380 میلیارد ریال برای اشتغال فراگیر در این شهرستان خبر داد و گفت: بیشترین اعتبار اختصاص یافته در حوزه مشاغل خانگی است که مربوط به ادارات صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی می باشد.
شهرستان 120 هزار نفری تایباد در 228 کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.