حسن دهقانی امیرآبادی عصر دوشنبه در این مراسم افزود: این طرح با مشارکت مسجد سجادیه، مسجد امام حسین (ع)، شورای زکات و اداره اوقاف با هدف حمایت از دانش آموزان نیازمند و خانواده‌ های فعال در حوزه‌ های قرآنی و مذهبی اجرا شد.
وی بابیان اینکه 900 دانش‌ آموز، 250 دانشجو و 350 قرآن آموز زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره ) قوچان قرار دارند اظهار داشت: 25 حافظ قرآن کریم که زیرپوشش این نهاد قرار دارند به ‌صورت رایگان تحت آموزش قرار گرفته ‌اند.
امام‌ جمعه قوچان نیز در این مراسم گفت: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران فرزندان این کشور که امکانات کمتری برای تحصیل ‌دارند توسط سازمان ‌ها و نهادهای مختلف از نعمت سواد و رفتن به مدرسه برخوردار شده ‌اند.
حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی افزود: آنچه برای زندگی بشر در جامعه مهم است تفکر و تعقل می باشد که یکی از مهم ‌ترین الزامات تفکر یادگیری است.
وی اظهار داشت: باید خیرین را به سوی صدقه جاریه و خیرات تشویق کنیم تا در زمینه تفکر و اندیشه نیز خیراتی صورت بگیرد زیرا ثمره تفکر و تعقل به وجود آمدن مهربانی ، شجاعت و رسیدن به قله ‌های معرفت است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قوچان نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه باید مشارکت مردمی در طرح ‌های خداپسندانه افزایش یابد گفت: طرح مهر تحصیلی باید در سال‌ های آینده زیرپوشش ستاد متمرکز فعالیت نماید تا با جذب بیشتر کمک‌ ها دانش آموزان بیشتری تحت پوشش این طرح قرار گیرند.
حجت ‌الاسلام عبدالحمید رحمانی افزود: اداره اوقاف قوچان از محل درآمد پنج موقوفه مرتبط 120میلیون ریال و مساجد امام حسین (ع) ، سجادیه و کمیته امداد نیز هر یک 30 میلیون ریال هزینه خرید لوازم‌التحریر را پرداخت کرده‌اند.
قوچان در 137 کیلومتری شمال مشهد واقع است.
7501 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.