حجت الاسلام محمد باقر فرزانه در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: مردم می خواهند برخورد با مفسدان را با بالارفتن سر آنها بر دار، مجازات چند خائن به مملکت، ورود کالاهای احتکار شده به بازار و جلوگیری از کوچک شدن سفره خود، ببینند.
وی با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی و رویدادهای آن اظهار داشت: همه حوادث قبل و بعد از انقلاب در این کشور به پیروزی ختم شده است، همانگونه که حادثه خونین 17 شهریور و به شهادت رسیدن 550 نفر، نوید پیروزی خون بر شمشیر را به ملت ایران داد.
وی گفت: رهاورد هشت سال جنگ تحمیلی نیز باز شدن درهای جهاد بر روی ملت و گشایش درهای بهشت بر روی 300 هزار شهید بود.
امام جمعه موقت مشهد افزود: دشمن یک سال برای طراحی فتنه 88 برنامه ریزی کرد ولی در نهایت این فتنه منجر به افزایش بصیرت مردم و ارتقای آگاهی و شناخت آنان از دشمنان شد.
وی اظهار داشت: امروز استکبار جهانی افزایش فشارهای اقتصادی و فشارهای تبلیغاتی علیه ایران را در دست اجرا دارد.
وی گفت: ایران اینک در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد اما در این شرایط برخی مسئولان غفلت کردند و با گشودن درهای بازار طلا و ارز زمینه خیانت عده ‌ای را به ملت و بیت المال فراهم نمودند.
حجت الاسلام فرزانه افزود: این غفلت منجر به رسیدن گرانی از پایتخت به کوچکترین روستای کشور شد و عده ای به پول بانک و پول مردم خیانت کردند که این امر به دشمن کمک کرد.
وی اظهار داشت: دشمن می خواهد با وارد کردن فشار اقتصادی، ایجاد اضطراب، یاس و ناامیدی و بزرگ جلوه دادن مشکلات اقتصادی، مردم را نسبت به نظام و مسئولان بدبین کند.
امام جمعه موقت مشهد گفت: در این شرایط، برخی فقط به دنبال انتقاد کردن هستند در صورتی که انتقاد هنگامی مناسب است که دلسوزانه و آگاهانه باشد.
وی افزود: انتقاد همراه با تخریب فقط باعث ایجاد مانع و نادیده گرفته شدن کارها و خدمات مسئولان می شود.
حجت الاسلام فرزانه اظهار داشت: در این شرایط انجام کارهای جهادی از سوی مسئولان، گوش دادن به نظرات مردم و بها دادن به آنها ضروری است زیرا این نظام متعلق به مردم است و با حضور آنان در صحنه پایدار می ماند.
وی گفت: واقعه عاشورا ثابت کرد که باطل در هر حد و اندازه که باشد، در برابر تعداد قلیل انسان حق طلب شکست پذیر است لذا ملت نباید واهمه ای داشته باشد.
وی افزود: انقلاب اسلامی از عاشورا جدا نیست و با عاشورا زنده است و با عاشورا گره خورده است.
امام جمعه موقت مشهد اظهار داشت: حوادثی که بر انقلاب اسلامی ایران گذشته، واقعه عاشورا و قدرت الهی بشارت می دهد که یاس و ناامیدی در مردم ایران جایی ندارد و آینده این ملت از گذشته روشن تر است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.