به گزارش ایرنا ، آیت الله سید احمد خاتمی روز دوشنبه در مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع ) که با حضور جمعی از مسئولان ودوستداران اهل بیت در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد، افزود: استکبار جهانی تا کنون نتوانسته و نخواهد توانست به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند .
وی با بیان اینکه دشمنان برای براندازی این نظام اسلامی چند هدف را دنبال می کنند ، اظهار کرد: ناکارآمد و ناموفق جلوه دادن نظام اسلامی ، ضربه زدن به ولایت فقیه ، جدا کردن روحانیت از نظام و جدا کردن مردم از این نظام از جمله اهداف شوم آنها است .
آیت اله خاتمی ادامه داد: منافقین در اغتشاشات و فتنه دی ماه سال گذشته ، علیه ولایت فقیه شعار سردادند که این امر حتی در فتنه 88دیده نشد ولی دشمن از این غافل است که از جمعیت 80 میلیونی تنها توانسته 40هزار نفر را دور خود جمع کند و با بصیرت و آگاهی ملت ایران، در اهداف خود ناکام ماند.
وی تصریح کرد: از جمله اهداف شوم دشمن، جدا کردن روحانیت از نظام و فاصله انداختن بین مردم و نظام اسلامی است و راه انداختن قصه برجام و ایجاد تحریم ها برای رسیدن به این هدف بود و تمام شیطنت های دشمن به این است که اگر مردم علیه حکومت باشند این حکومت برجا نخواهد ماند.
عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری در ادامه افزود: با وجود وضعیت اقتصادی و اشتغال نا مناسب در کشور، ولی مردم فهیم وتحلیل گر همچنان پشت نظام اسلامی بوده و آگاه هستند که بخشی از این مشکلات به دلیل سوء تدبیر و بخشی نیز خارجی است .
آیت اله خاتمی اضافه کرد: نظام اسلامی ایران به درجه ای از موفقیت و پیشرفت در زمینه های مختلف رسیده که قادر به تولید موشک با برد یکهزارو 500کیلومتر است واین چیزی است که دشمن همیشه از آن واهمه دارد .
وی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی برانداختنی نیست یادآور شد: در طول عمر 40ساله انقلاب اسلامی استبکار جهانی به دنبال تضعیف نظام بوده و تنها هدفش این است که اسلام ودین در این کشور حاکم نباشد.
امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به ماموریت های حکومت پهلوی اشاره کرد و گفت :مبارزه باحجاب ، کشف حجاب اجباری ، مبارزه با روحانیت و جلوگیری از عزاداریها از اهداف آن رژیم بود .
آیت اله خاتمی افزود: رضا شاه با تعطیل کردن حوزه های علمیه وتبدیل آن به دبیرستان بی حجاب دخترانه تلاش داشت تا مردم را از روحانیت وروحانیت را از نظام اسلامی دور کند ولی روحانیون به تبعیت از امام (ره ) و فعالیت های فرهنگی جلوه ای از کار سیاسی موثر را به نمایش گذاشتند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف حکومت پهلوی جدایی دین از سیاست بود گفت : اساسی ترین وشنیدنی ترین کار امام خمینی (ره ) مبارزه با این تز رضا خانی بود و با به صحنه آوردن روحانیون؛ انقلاب اسلامی شکل گرفت و نظامی ایجاد شد که در تاریخ ایران فرصتی بی سابقه و طلایی بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت علمی و سیاسی امام جعفرصادق (ع ) اشاره کرد و گفت : امام صادق (ع ) امامی فرهیخته بود که نه تنها عالمان شیعه بلکه جهان اسلام مدیون علم او هستند.
آیت اله خاتمی افزود: امام صادق (ع ) هیچ گاه بریده از سیاست نبوده و درمتن سیاست و تاثیر گذار در عرصه سیاسی بوده و این سیاست گاهی تدبیر، نرمش قهرمانانه و قیام جانانه بوده که علمای ما امروز از بصیرت آن حضرت همچنان درس در جهت تعالی اسلام می گیرند.
7390/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.