محسن اسفندیاری روز یکشنبه در جمع اعضای تشکل های روستایی شهرستان تایباد افزود: از تشکل های روستایی این استان نیز 10 درصد نیمه فعال و پنج درصد غیر فعال است که تا پایان سال باید وضعیت تشکل های غیر فعال مشخص شود.
وی اظهار داشت: شهرستان های سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه،تربت جام و تایباد به ترتیب بیشترین تشکل و تعاونی استان را دارند.
وی به خرید انواع محصولات کشاورزی در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال بیش از 67 هزار تن گندم به صورت تضمینی، 6 هزار و 700 تن کلزا و 70 هزار تن سایر محصولات از کشاورزان استان خریداری شده است.
اسفندیاری افزود: سال گذشته بیش از 63 تن زعفران از کشاورزان استان خریداری شد که تاکنون 75 درصد این محصول از طریق بورس به فروش رسیده است.
وی از پرداخت 100 درصد مطالبات زعفرانکاران استان خبر داد و اظهار داشت: در این راستا بیش از 32 هزار میلیارد ریال در قالب چهار تعرفه مختلف پرداخت شده است.
وی گفت: از مهمترین برنامه های پیش روی تشکل های روستایی خراسان رضوی، حمایت از کشاورزان و دامداران با هدف جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی می باشد تا در راستای آن بتوان نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها داشت.
شهرستان تایباد 17 تشکل در حوزه های تعاونی روستایی، تشکل زنان، تعاونی کشاورزی، سهامی زراعی و نظام صنفی دارد.
بیش از 80 درصد جمعیت شهرستان تایباد به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند.
این شهرستان در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.