بهرام غیبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سبزوار افزود: مهمترین این هزینه ها صرف امدادرسانی، اعزام نیرو و انتقال لوازم شد.
وی ادامه داد: حوادث مختلف کشور ظرف یک سال اخیر شامل زلزله کرمانشاه، سقوط هواپیما در یاسوج و کشتی سانچی هشداری است تا جمعیت هلال احمر همواره در آماده باش کامل به سر برد تا شرایط خدمات رسانی مطلوب به مصدومان وجود داشته باشد.
معاون جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: 150 طرح امداد و نجات با پیشرفت اجرایی بالای 70 درصد در سطح کشور وجود دارد که تا پایان سال به بهره برداری می رسند. عمده این طرحها در مسیر امدادمحوری و امداد است.
وی هزینه این طرحها را 400 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: 50 طرح امداد و نجات نیز طی هفته دولت امسال به بهره برداری رسید و 100 طرح دیگر جمعیت هلال احمر دهه مبارک فجر بهره برداری می شوند.
غیبی افزود: جمعیت هلال احمر خرید 300 دستگاه ست نجات را در دستور کار دارد. تاکنون 70 خودرو ست نجات به پایگاههای بین شهری فاقد خودرو در سطح کشور تحویل شده است.
وی ادامه داد: با وجود کمبود پایگاهها امداد و نجات در سطح کشور در شرایط کنونی کیفی سازی پایگاهها به لحاظ تجهیزات، ساختمان و نیروی انسانی مورد توجه قرار دارد.
دو میلیون نجاتگر، داوطلب و جوانان با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور همکاری دارند.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.