به گزارش ایرنا، صفی الله کرامتی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طارم با بیان اینکه دستگا‌های استان از آمادگی بالایی برخوردارند، افزود: ضروری است در کنار مقاوم سازی منازل مسکونی، موضوع بیمه ساختمانها نیز از سوی مردم جدی گرفته شود تا هم در کار دولت سبک سازی انجام پذیرد و هم مردم با کرامت کامل به حق خود در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه برسند.
کرامتی در بحث امداد و نجات، جمعیت هلال احمر را پیشرو دانست و خاطرنشان کرد: امداد و نجات وظیفه ذاتی هلال احمر است و اگر در این زمینه احساس کمبود نیرو می کند، به حتم باید نیروی انسانی جدیدی را آموزش داده و برای شرایط بحران آماده سازی کند.
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: استان زنجان 18 نوع حادثه مختلف را تجربه کرده است از این رو باید تمامی دستگاه ها آمادگی لازم جهت مقابله با حوادث غیرمترقبه را داشته باشند.
این مسئول شهرستان طارم را یکی از شهرستانهای حادثه خیز استان زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این شهرستان در زمینه کشاورزی برای استان زنجان، مدیریت بحران در بخش کشاورزی یکی از ضروریات آن است.
این مسئول، مبارزه و کنترل 2 آفت ملخ مراکشی و مگس زیتون را از جمله تلاش های مسئولین در جهت جلوگیری از بحران در کشاورزی برشمرد و گفت: در صورت عدم کنترل و مبارزه با آفات کشاورزی، خسارات زیادی به تمام بخش های شهرستان و استان وارد خواهد شد.
صفی الله کرامتی در مورد کنترل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی در استان زنجان عملکرد دستگاه های متولی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: اگر پایش ها و کنترلها در مواقع بروز اولیه بحران بیشتر باشد، خسارات ناشی از آن کمتر خواهد بود.
کرامتی اطفاء حریق در مراتع شهرستان طارم را یکی از عملکردهای مثبت این شهرستان برشمرد و افزود: شهرستان طارم بعد از زنجان بالاترین آمار را در موضوع حریق دارد و در مواقع حریق در مراتع و جنگلهای شهرستان، تعامل دستگاه های اجرایی برای هرچه بهتر مدیریت بحران ضروری است.
فرماندار طارم نیز گفت: با توجه به حادثه خیز بودن این شهرستان، باید ارایه آموزش های دایمی مقابله با حوادث غیرمترقبه به اقشار مختلف مردم تقویت شود.
فریدون هاشم نژاد افزود: ضروری است مدیران برای پیشگیری از بحران و مدیریت آن قبل از وقوع، ایثار و از خودگذشتگی داشته باشند و نگذارند که نا امیدی و نارضایتی در بین مردم رواج پیدا کند، در غیر این صورت خود مدیران موجب ایجاد بحران در جامعه خواهند شد.
وی حضور فرماندهان نظامی و انتظامی در بین مردم را از ضروریات جامعه عنوان کرد و گفت: فرماندهان نظامی و انتظامی با حضورشان در بین آحاد مردم ، موجب ایجاد امنیت در جامعه خواهند شد که این موضوع خود یکی از مولفه های مدیریت بحران است.
فرماندار شهرستان طارم، استقرار دو قلاده سگ زنده یاب در شهرستان جهت استفاده در مواقع بحرانی و اضطراری، احداث کشتارگاه ، تکمیل و تجهیز ایستگاههای آتش نشانی در شهرها و مراکز دهستانها بخصوص استقرار موتورهای پیش رو آتش نشان از جمله نیازهای شهرستان در بحث مدیریت بحران عنوان کرد.
هاشم نژاد رهاسازی آب سد آیدوقموش را یکی از کارهای بزرگ دولت در طارم عنوان کرد گفت: رهاسازی آب سد آیدوقموش با پیگیری و تلاش مسئولین استان، شهرستانی و نمایندگان مجلس انجام پذیرفته که مشکل بحران آب در قزل اوزن را حل کرده و موجب خوشحالی کشاورزان شهرستان خواهد شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان طارم در 31 خرداد سال 1369 همزمان با رودبار و منجیل، زلزله 7.3 ریشتری را تجربه کرد که متحمل خسارات جانی و مالی فراوانی شد.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.