به گزارش ایرنا محمود افخمی رشیدی روز دوشنبه در نشست پایانی مذاکرات استاندار خراسان جنوبی با والی فراه افغانستان در بیرجند با اشاره به دستاوردهای بزرگ در سفر به استان گفت: مشاهده شده که عزم و اراده دو طرف نیز بر توسعه و تعامل بیشتر است.
وی با بیان اینکه ظرفیت های عظیمی در خراسان جنوبی وجود دارد افزود: تلاش خواهیم کرد بیرجند را به عنوان قطب دانشگاهی و گردشگری در افغانستان معرفی کنیم.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان با تاکید بر افزایش تعاملات بین دو طرف اظهارداشت: آنچه که بیش از هر چیز مهم بوده آغوش باز کشور افغانستان است و ما به برادری با این کشور افتخار می کنیم.
وی با ابراز امیدواری از تداوم این سفرها افزود: مسئولان خراسان جنوبی نیز با سفر به ولایت فراه ظرفیت های این استان را از نزدیک مشاهده خواهند کرد.
افخمی با تقدیر از میزبانی گرم مسئولان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بی شک این سفر که برنامه ریزی خوبی برای آن انجام شده بود ثمرات خوبی خواهد داشت.
مسئول فرهنگی کنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد مقدس نیز با تاکید بر توجه به ترانزیت بین 2 کشور ایران و افغانستان گفت: افغانستان یک فرصت طلایی برای سرمایه گذاری تجار ایرانی در عرصه صنعت، علم مدیریت و تولیدات کالاهای جدید است.
حسین رحیمی با ابراز امیدواری از اینکه حضور ایران موجب سازندگی افغانستان شود افزود: دانشگاه بیرجند نیز فرصت مناسبی برای تربیت نیروهای متخصص در حوزه فنی و مهندسی است.
وی اضافه کرد: فرصت های خوبی در این سفر از شهرستان بیرجند معرفی شد که می تواند بر همکاری های بیشتر اثر گذار باشد.
سفر والی فراه افغانستان و هیات همراه به خراسان جنوبی روز شنبه هفته جاری با هدف تحکیم روابط اقتصادی و تجاری طرفین انجام شد و به مدت سه روز نیز از بخش های مختلف اقتصادی، دانشگاهی و گردشگری خراسان جنوبی بازدید کردند.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.