به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری بیرجند محمدعلی جاوید در جلسه کارگروه عمران و توسعه شهری اظهار داشت: با توجه به حضور والی افغانستان و هیات همراه در استان خراسان جنوبی، کارگروه عمران و توسعه شهری با حضور شهردار فراه و مدیران مرتبط با این حوزه برگزار شد.
وی گفت: این جلسه با هدف افزایش راهکارهای توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی و تجاری بین 2استان برگزار شده است.
شهردار بیرجند افزود: از آنجا که بسترهای زیادی برای همکاری وجود دارد لذا آماده همکاری در بحث ارتقای کیفیت زندگی شهری هستیم.
وی ایران و افغانستان را 2 کشور همسایه، دوست و همزبان معرفی کرد و گفت: خراسان جنوبی و فراه نیز 2 استان همجوار هستند که مناسبت های فرهنگی مشترک بسیاری دارند.
وی با اشاره به ضرورت تهیه تفاهم نامه ای با هدف فراهم شدن اهداف توسعه و عمران شهری عنوان کرد: از جمله مفاد این تفاهم نامه می توان به همکاری فنی در زمینه تهیه طرح های توسعه شهری، اصلاح ساختار اداری شهرداری، آموزش، تهیه مصالح ساختمانی و مبلمان شهری و اجرای پروژه های عمرانی و فضای سبز شهری بین دو شهرداری بیرجند و فراه اشاره کرد.
جاوید با اشاره به تحقیق و بررسی در خصوص مشخص کردن مناسبت های فرهنگی و در صورت امکان اجرای برنامه های مشترک در مرکز 2 استان گفت: بررسی موضوع خواهر خواندگی و نامگذاری 2 خیابان (یک خیابان در بیرجند و یک خیابان در فراه به نام مفاخر طرفین) نیز مورد انتظار است.
وی در خصوص برگزاری جلسات تخصصی در خصوص میزان انرژی های مورد نیاز و انرژی های تجدید پذیر و در صورت امکان استفاده از سرمایه گذار و بخش خصوصی در زمینه ذکر شده در هر 2 استان ابراز امیدواری کرد.
شهردار فراه نیز در این کارگروه با اشاره به خاطرات خوبی که از مردم ایران دارد، به امنیت موجود در کشور ایران اشاره کرد و آن را حائز اهمیت بسیار دانست.
عبدالرحیم اسحق زی گفت: شهرداری ها جایگاه خاصی داشته و علاوه بر وجود مشکلات، دستاوردهای زیادی نیز دارند.
وی با اشاره به نیاز ولایت فراه به تامین نیروی برق افزود: برای استفاده از مباحث آموزشی و تجارب کشور ایران اعلام آمادگی می کنیم.
بنابراین گزارش در پایان این نشست تفاهم نامه ای با هدف رسیدن به توسعه و عمران شهری بین اعضای کارگروه منعقد شد و به امضای طرفین رسید.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.