مریم جوادی بایگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیر کشت عناب در سربیشه 818 هکتار است که از این مقدار 693 هکتار بارور است.
وی بیان کرد: هم اکنون 554 نفر در زمینه تولید عناب فعالیت دارند که امسال 244 میلیارد ریال عاید این بهره‌ برداران خواهد شد.
وی در خصوص پدیده ترک خوردن محصول انار نیز به کشاورزان شهرستان هشدار داد و گفت: پدیده ترک خوردن انار می‌تواند از اوایل تابستان تا زمان برداشت اتفاق بیفتد اما از شهریور تا اواسط آبان احتمال بروز این عارضه بیشتر است.
وی ادامه داد: نوسانات دمای شب و روز، بادهای پاییزی، دوره آبیاری، میزان رطوبت باغ و کمبود عناصر غذایی از جمله مواردی هستند که منجر به بروز پدیده ترک‌ خوردگی انار می‌شود.
وی اظهار داشت: ارقامی از انار که پوست ضخیم تری دارند در مقابل ترکیدگی ضعیف‌ تر هستند، در حالی که انارهای پوست ‌نازک، کشسانی بیشتری داشته و به همان نسبت بیشتر می‌تواند در مواجهه با عوامل منجر به ترکیدگی مقاومت کنند و از طرفی ارقام زودرس کمتر دچار این عارضه می‌شوند چرا که این ارقام زمانی برداشت می شود که دامنه تغییرات دمایی شبانه ‌روز خیلی گسترده نیست.
جوادی بایگی گفت: ترکیدگی میوه انار می‌تواند به میزان 10 تا 50 درصد در مناطق مختلف خسارت وارد کند که به کشاورزان توصیه می‌شود در مناطقی که تفاوت دمای شبانه روز حین برداشت خیلی فاحش است ارقام زودرس و پوست ‌نازک بکارند.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.