به گزارش ایرنا حجت الاسلام مجید نصیرایی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: دولت باید با پیگیری های لازم به وضعیت اقتصادی بویژه بازار رسیدگی کند و از زمانی که نیروهای ناجا و بسیج در این زمینه به صحنه آمدند شاهد رسیدگی های جدی تری هستیم.
وی ضمن گرامیداشت هفته دولت و قدردانی از دولتمردان خدوم اظهار داشت: دولت، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی در این هفته باید با مردم ارتباط برقرار کرده و اطلاع رسانی و ارائه گزارش های عملکرد خود را بیشتر کنند و نگذارند دشمن توی دل مردم را خالی کند.
امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر گفت: موضوع غدیر مناسبت بسیار مهم و سرنوشت سازی برای جهان اسلام است.
وی ادامه داد: در تاریخ اسلام توجه خوبی به مساله غدیر شده اما به اصل مطلب آنطور که باید پرداخته نشده است لذا از همه مردم می خواهیم که حواشی، برپایی جشن و سرور آنها را از پیام غدیر غافل نکند چرا که برخی اوقات این جشن ها ذهن انسان را مشغول می کند.
حجت الاسلام نصیرایی با بیان اینکه اصل پیام غدیر مورد غفلت واقع شده است یادآور شد: مساله امامت و حکومت از نظر اسلام بسیار حیاتی است به طوری که به پیامبر اسلام (ص) ابلاغ می شود اگر به موضوع امامت نپردازد رسالتش را به درستی انجام نداده است.
وی گفت: اسلام برای حکومت مدلی با عنوان امامت و ولایت ارائه کرده است و در آن شرایط حاکم آمده و امیر مومنان حضرت علی (ع) مظهر عدالت، تقوا، شجاعت، خداترسی، ساده زیستی و مردمداری از طرف خدا و پیامبر اسلام (ص) به زمامداری حکومت منصوب می شود.
خطیب جمعه بیرجند افزود: آنچه که می تواند انسان را سعادت برساند مدل حکومت اسلام یعنی همان امامت و ولایت است از این رو باید این مدل برای همه ما درس باشد.
وی اظهار داشت: جامعه ای که با ولی فقیه همراهی نکند نتیجه آن می شود اینکه امروز در دنیا شاهدیم که مصیبت هایی بر اسلام و مسلمین وارد شده و چه خون دلهایی که آنها نخورند لذا غدیر برای همه نخبگان، مسلمانان و بشریت پیام دارد.
حجت الاسلام نصیرایی گفت: جامعه اسلامی بعد از پیامبر اسلام (ص) به اصالت پیامبر بی توجهی کردند و با انحرافاتی که بوجود آمد می بینیم که امروز با پرچم اسلام بر جامعه اسلامی ظلم و خونریزی روا می دارند که بخشی از این مشکلات به دلیل بر زمین ماندن فرمایشات نبی اکرم (ص) است.
وی تصریح کرد: امروز باید جامعه اسلامی برای ظهور امام زمان (عج) آماده شود و اگر جدی به صحنه نیاییم ولی عصر (عج) ظهور نخواهد کرد.
6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.