به گزارش ایرنا آیت الله محسن حیدری در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: وزارت نفت متعهد شده که اعتباری بالغ بر چهار هزار و800 میلیارد ریال برای تثبیت 200 هزار هکتار شنهای روان این استان تخصیص دهد اما از این تعهد فقط یک هزار میلیارد ریال را تا کنون اختصاص داده است.
آیت الله حیدری در ادامه کاشت نهال را در مقابله با جلوگیری از پدیده ریز گردها طرحی نامناسب عنوان کرد و ادامه داد: به دنبال پدیده ریز گردها که در سال گذشته بوجود آمد دولت طرح کاشت نهال را پیشنهاد داد که این طرح ناموفق است و توصیه ما حل مشکل آب این استان به جای نهال کاری است.
وی گفت: تا کنون مجوزی برای آبیاری نهال های کاشته شده داده نشده است و درخواست داریم که حداقل 20 متر مکعب بر ثانیه آب کارون را به این طرح ها اختصاص دهند تا نهالهای کاشته شده خشک نشوند.
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به کشت نهال درخت کهور برای مقابله با ریزگردها در خوزستان گفت : این درختها غیر مثمر هستند و مسئولان وزارت جهاد کشاوری می توانند در کنار این درختان ،نخیلات، درختان انگور و میوه بکارند تا کشاورزان و اهالی این مناطق از ثمره آن بهره مند شوند.
وی افزود: از مسئولین درخواست داریم هرچه زود تر عملیات تثبیت شنهای روان در خوزستان را انجام دهند تا در پاییز و زمستان سالجاری به مانند سال قبل با مشکل ریزگردها مواجه نشویم.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه با انتقاد از کشت نیشکر و توسعه آن در استان خوزستان افزود: پس از جنگ تحمیلی، هفت واحد توسعه نیشکر در استان خوزستان دایر شد که با وجود این شرکت ها در استان طبق نظر کارشناسان زیست محیطی آسیب های جدی به محیط زیست و تالاب های استان وارد شده است.
آیت الله حیدری ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی درصدد است هشتمین واحد صنعتی طرح 12هزارهکتاری توسعه نیشکر را در جنوب کلانشهر اهواز راه اندازی کند که این به نابودی محیط زیست استان منجر می شود.
وی گفت: از مسئولین درخواست داریم به جای کاشت نیشکر و توسعه آن در استان گیاه چغندر قند را کشت کرده و توسعه دهند زیرا آلودگی زیست محیطی آن نزدیک به صفر است.
وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان نیشکر دارای آثار زیست محیطی بالاست و اکوسیستم و طبیعت خوزستان را مورد آسیب جدی قرار داده است.
امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: کشت نیشکر دارای پساب شور است که زمین های کشاورزی و مثمر استان را به شوره زار تبدیل کرده است.
وی ادامه داد: بنیاد برکت قرار است 2 کارخانه چغندر قند را در خوزستان راه اندازی کند که باعث ایجاد اشتغال و رفع مشکل زیست محیطی نیشکر نیز خواهد شد.
امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به شروع به کار دولت دوازدهم بیان کرد: شروع به کار کابینه جدید دولت را تبریک می گوییم و از نماینده های استان خوزستان که برای منافع استان و کشور به خوبی در مجلس شورای اسلامی دفاع کردند قدردانی می کنم.
وی ادامه داد: شورا های اسلامی در استان و کشور فعالیت های خود را آغاز کرده اند که باید با هدف خدمت به مردم و وحدت میان اقوام مسائل را دنبال کنندو برای انتخاب شهردار معیار های اسلامی را در نظر بگیرند .
امام جمعه موقت اهواز یاد و خاطره دو شهید دولت مرد شهیدان محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر را گرامی داشت و اظهار کرد : هفته دولت به برکت خون این دو شهید نامگذاری شده است .
وی با بیان اینکه نسل جدید باید با جنایت های منافقین آشنا شوند افزود: داعش امروز هر جنایتی انجام می دهد که چندین برابر منافقین زمان انقلاب اسلامی است و لازم است تا جوانان و نوجوانان را از جنایات این دو گروه تروریست آگاه نماییم.
7165/6064
خبرنگار:حمیدرضا ترابی فرد** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.