موسی سلیمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع طرح های ثبت شده در سامانه کارا 31 طرح در بخش دامداری، 9 طرح در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی و چهار طرح در حوزه باغداری و احداث گلخانه در کارگروه فنی شهرستان تصویب شده است.
وی با بیان اینکه این طرح ها زمینه اشتغال 210 نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند اظهار داشت: زنبورداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و احداث گلخانه از جمله طرح های اشتغالزایی اولویت دار روستایی شهرستان سرایان است.
مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: پرداخت وام به صورت حقیقی و حقوقی انجام می شود اما اولویت پرداخت با کسانی است که از کار جمعی و طرح های اولویت دار استقبال کنند یا طرح های خود را در قالب تعاونی ارایه دهند.
وی افزود: متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی روستایی برای اجرای طرح باید حداقل 20 درصد آورده اولیه داشته و در ضمن برای اخذ تسهیلات وثیقه یا ضامن معتبر داشته باشند.
سلیمانی اظهار داشت: برنامه اشتغالزایی روستایی طرحی است که به منظور رونق کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری در دستور کار قرار گرفت.
وی نرخ تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را 6 درصد اعلام کرد و از تشکیل میز خدمت برای سرعت بخشیدن در پرداخت تسهیلات و رفع موانع و مشکلات موجود خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: در میز خدمت که با حضور متقاضی و بانک مربوط برگزار می شود، روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بررسی و موانع و مشکلات شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام می شود.
شهرستان سرایان در 160 کیلومتری شمال غرب مرکز استان قرار دارد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.