به گزارش ایرنا علیرضا آیینه دار روز دوشنبه در چهارمین نشست هم اندیشی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: آیت الله سید حسن طهامی، حجت الاسلام سید حسین آفتابی ، حاج غلامحسین بازاری، شهید مهدی امین زاده قاین و حجت الاسلام فردوسی پور برای ساخت مستند در حوزه سیما و تلویزیون انتخاب شده اند.
وی با اشاره به آغاز تولید این مستند ها افزود: اسامی پنج شخصیت مذکور برای تهیه مستند به تایید شورای فرهنگ عمومی استان رسیده است .
مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی به تشکیل ستاد ویژه گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب از سال 95 اشاره کرد و گفت: 150شبکه رادیو و تلویزیونی درگیر این امر مهم می شوند.
آیینه دار افزود: هر استان نیز مستند کارنامه انقلاب و نقش مبارزان و افراد تعیین کننده در پیروزی انقلاب را تهیه می کند.
وی از راه اندازی رادیو انقلاب در سطح ملی خبر داد و گفت: برگزاری کنگره ملی 2 هزار شهید در خراسان جنوبی نیز یکی از محورهای تولیدات مربوط به بزرگداشت پیروزی انقلاب خواهد بود.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: 53 برنامه با عنوان « انقلاب در کلام آفتاب»،180 برنامه «من انقلابی هستم» ، 62برنامه «نهضت امام خمینی(ره)» و 32برنامه «شقایق های انقلاب » در حوزه رادیو تهیه و پخش می شود.
وی با تاکید بر همکاری دستگاه های اجرایی در تولید محتوای رسانه ای برای بزرگداشت 40 سالگی انقلاب گفت: اولین خواسته تسهیل حضور مسئولان در برنامه های مختلف است.
آیینه دار ادامه داد: بعد از اینکه حدود یک سال و نیم پیش یکی از افراد برجسته آمریکا گفته بود «ما قطعا نخواهیم گذاشت ایرانی ها چهلمین سالگرد انقلاب را جشن بگیرند »؛ نمی دانستیم آنها آن زمان چه سناریویی تدارک دیدند ولی هرچه بیشتر پیش می رویم می بینیم که واقعا نقشه هایی در سر دارند و اگر از دستشان برآید این کار را دنبال خواهند کرد.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به زنده نگه داشتن راه و افکار امام راحل افزود: چهلمین سالگرد بهترین زمان است که برای داخل و خارج از کشور بازخوانی راه ، اهداف و افکار امام خمینی(ره) داشته باشیم.
مدیرکل صدا و سیمای استان در خصوص ضرورت ها و چرایی برنامه های بزرگداشت چهل سالگی انقلاب در رسانه اظهار داشت: با توجه به اینکه وارد مرحله عملیاتی برنامه ها شده ایم نیاز به مساعدت تمامی دستگاه های مسئول در استان هستیم.
وی ارایه الگویی از انقلاب عظیم و بی بدیل در سطح جهانی، برخورداری انقلاب اسلامی از ریشه های مردمی و ارایه الگوی اداره جامعه توسط رهبری دینی را از ضرورت های تببین دستاوردهای انقلاب عنوان کرد.
آیینه دار افزود: معرفی انقلابی استوار بر مبانی و ارزش های اسلامی، احیای هویت دینی و تجدید حیات اسلامی، نفی سلطه استعماری، استثماری و استبدادی، پایان دادن به انزوای دینی از حیات اجتماعی و سیاسی بشری و نقش چشمگیر در بیداری ملت ها و شکل گیری نهضت های اسلامی در منطقه و جهان از دیگر محورهای تببین دستاوردهای انقلاب است.
وی با بیان اینکه مردمی بودن انقلاب از محورهای اصلی برنامه ها خواهد بود تصریح کرد: با گذشت چهل سال از انقلاب انتقال ارزش ها به نسل جدید ضرورت دارد.

** تطهیر چهره منافقان از دسیسه های دشمن است
مدیرکل صدا و سیمای استان بر بازخوانی رویش های جوان و جدید از انقلاب تاکید کرد و گفت: به دنبال این هستیم که ضمن معرفی حاکمیت ارزش های دینی و اخلاقی و مقابله با هنجارهای رژیم پهلوی، انقلاب را فرا شیعی و فرا ایرانی معرفی کنیم.
وی با بیان اینکه در عمر 40 سال انقلاب، کشور جنگ سخت و نرم را تجربه کرده است افزود: هر روز در جنگ نرم دشمن با یک توطئه و نقشه جدید مواجه هستیم.
آیینه دار ادامه داد: خروج ترامپ از برجام باعث شده که جنگ عظیم و همه جانبه نرم علیه نظام راه بیندازند و از فضاهای مختلف استفاده کرده اند لذا هوشمندی زیادی می طلبد.
وی تطهیر چهره منافقین و خاندان پهلوی و هجوم به افکار امام و رهبری را از دسیسه های دشمنان عنوان کرد و افزود: دشمن در این جنگ نرم محورها و اهدافی دارد که افکار عمومی را نسبت به حاکمیت بدبین کرده و مطالبات مردم و توقعات را از حکومت بالا ببرند.
مدیرکل صدا و سیمای استان با تاکید بر اینکه دشمن با طرح انواع مطالبات، بحران های ساختگی و شورش های اجتماعی به دنبال ترویج ارزشهایی مغایر با ارزش های حاکمیت است افزود: هنجارشکنی ها کاملا هدفمند و هوشمندانه بوده و بعد از اینکه مشکلات را به وجود می آوردند ، خود را منجی نشان می دهند.
وی ادامه داد: رسانه ملی در تلاش است با تولید محتوا و با استفاده از ظرفیت های کشور برای خنثی کردن تلاش های دشمن در هدایت افکارعمومی گام بردارد.
آیینه دار اقدام هوشیارانه و هدفمند با استفاده از هنر متعهد و خلاق در مقابل تهاجم نرم دشمن و شکل دادن به طرح ها برای پردازش اطلاعات دریافتی مخاطب را از جمله برنامه های پیش بینی شده اعلام کرد و افزود: امید است از این طریق افکار عمومی را بتوانیم بهتر بشناسیم و توجه به نظر مخاطب نیز مهم واقع شود.
وی با تاکید بر اینکه برای بازنمایی دستاوردها و تبیین کارنامه انقلاب افق روش و امید بخش ترسیم می شود گفت: تولید محتوا با ادبیات مختلف و آثار ارزنده در ساختار ها مد نظر خواهد بود.
مدیرکل صدا و سیمای استان ادامه داد: برای تبیین دستاوردهای معنوی و کارنامه خدمات انقلاب و نظام از نظر همه مدیران قبلی و فعلی با هر کمیت و کیفیتی استفاده می شود.
وی با بیان اینکه امنیت و اقتدار کشور نیز از موضوعات تولید محتوا در رسانه ملی خواهد بود گفت: آسیب شناسی دقیق و کارشناسی از دستیابی به اهدافی که تاکنون به آن نرسیده ایم نیز انجام می شود.
آیینه دار تصریح کرد: ترویج گفتمان انقلابی گری، افزایش امید و ایمان مخاطبان ، تقویت حس اعتماد و امنیت بین مردم، تببین نقش مردم در شروع و تداوم انقلاب اسلامی از اهداف کلی برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.