شهیندخت مولاوردی چهارشنبه شب در آیین تجلیل از صنعتگران برتر خراسان جنوبی در بیرجند ، افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و نیز د آستانه شروع فعالیت دولت دوازدهم قرار داریم.
وی ادامه داد: مقدمات این برنامه ها در دولت یازدهم فراهم شد و با توفیق الهی ریل گذاری لازم هم صورت گرفت، به ویژه در حوزه اقتصاد و برنامه های اقتصادی دولت که همه با هم چهار سال سخت را با توجه به وضعیتی که تحویل گرفته ایم، پشت سر گذاشتیم.
وی بیان کرد: با تحمل آن شرایط و آنچه به دولت یازدهم رسیده بود، اکنون زمینه برای برنامه ها و بسته ای که دولت برای خروج از رکود و حرکت به سمت رونق اقتصادی در نظر گرفت ، فراهم شود.
به گزارش ایرنا، مولاوردی اظهار کرد: مهمترین و کلیدی ترین شعار رئیس جمهوری در انتخابات سال 92، آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ از طریق نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده و موثر با جهان بود.
مولاوردی اضافه کرد: با توجه به شرایط خاصی که بر کشور حاکم بود، دولت یازدهم آن زمان به اولویت بندی برنامه های خود پرداخت، بحث اقتصاد، معیشت و سیاست خارجی را برای تحقق شعارها و وعده ها در اولویت قرار داد.
وی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی با آرامش و ثبات نسبی که بر کشور حاکم شد به ویژه در بحث کنترل تورم شاهد موفقیت هایی بودیم.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده یادآور شد: اکنون آنچه در عرصه اقتصادی مد نظر است به ویژه با توجه به مولفه های اقتصاد مقاومتی که در سیاست های کلی آن ابلاغ شده است بحث درون زایی، برون گرایی، عدالت محوری و دانش بنیان بودن اقتصاد، در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار دارد.
مولاوردی با بیان اینکه تنها سیاست های کلی که در دولت برای آن ستاد فرماندهی تشکیل شده، اقتصاد مقاومتی است، افزود: همانطور که معاون اول رئیس جمهوری اشاره کردند، هم اکنون ابر چالش کشور بحث اقتصاد است که بیکاری و بروز آسیب های دیگر را به دنبال دارد.
معاون رئیس جمهوری افزود: بر خلاف تبلیغاتی که بعد از برجام شاهد آن بودیم که با گشایش هایی که بوجود خواهد آمد دروازه های دولت به سمت کالاهای تولید خارج باز خواهد شد، به هیچ وجه سیاست دولت بر این تعلق نگرفت و آنچه شاهد آن هستیم سیاست برد - برد در عرصه اقتصادی است.
به گفته مولاوردی خراسان جنوبی در عرصه معدن بسیار غنی است اما در حوزه صنعت آنچنان که باید و شاید توجهی به محور اصلی استان نشده، امید است بتوان در مسیر توسعه متوازن کشور و منطقه گام های اساسی برداشته شود.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی ظرفیت های اساسی و منحصر به فردی دارد، امید است با مدیریت منابع که در کشور رخ خواهد داد شاهد توسعه استان در تمامی عرصه ها باشیم.
وی با تاکید به اینکه از نظر منابع کمبود و ضعفی در کشور وجود ندارد ، عنوان کرد: آنچه باید مورد توجه واقع شود شناسایی و مدیریت ظرفیت ها و مدیریت منابع است.
مولاوردی ادامه داد: اکنون که اداره کشور بر مدار عقلانیت، خرد جمعی، تدبیر و امید بازگشته است باید زمینه های مدیریت اصولی در دولت دوازدهم فراهم شود و مجموعه حاکمیت با عزم ملی تلاش کنند تا دولت که فراتر از انتظار در عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی ظاهر شده است ، بتواند به برنامه های خود جامعه عمل بپوشاند.
در این مراسم از تعدادی صنعتگران بخش های مختلف تجلیل شد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557*2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.