به گزارش ایرنا سالی که گذشت برای خبرنگاران استان خراسان جنوبی سال پرخبری بود. سفر رئیس جمهوری در دومین روز از سال 96 به خراسان جنوبی باعث شد خبرنگاران این استان سال نو را با انعکاس اخبار مهمی از افتتاح طرح های عمرانی، تولیدی، صنعتی و زیربنایی آغاز کنند.
26 فروردین سال گذشته نیز محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم با سفر به خراسان جنوبی، قلم خبرنگاران را برای نگارش خبر اتصال اینترنت به 369 روستا به چرخش درآورد.
انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در 29 اردیبهشت، انتخاب شهردار جدید بیرجند، استعفای امام جمعه بیرجند و تغییر استاندار از رویدادهای مهم استان در سالی که گذشت بود.
آنچه در این گزارش به دنبال آن هستیم مهمترین رویدادهای خبری سال 96 از نگاه خبرنگاران استان است.

** همایش فرصت های سرمایه گذاری
خبرنگار روزنامه زعفران گفت: مهمترین رویداد خبری سال گذشته برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری خراسان جنوبی و برپایی نوروزگاه استان در مشهد بود که متاسفانه به علت برخی از موانع قانونی در حوزه معدن و سنگ اندازی برخی مدیران استانی نتیجه مطلوبی نداشت چرا که یکی از بزرگترین سرمایه گذاران حوزه معدن ایران به علت برخی قوانین دست و پا گیر در سطح ملی نتوانست برای استان سرمایه گذاری کند.
مصطفی ملایی انعقاد 14 تفاهم صنعتی، معدنی، خدماتی و فناوری اطلاعات را دستاورد حضور سرمایه گذاران این همایش در استان دانست و افزود: تاجایی که اطلاع دارم فقط 10 طرح فناوری اطلاعات همچون تاکسی های اینترنتی و کسب و کارهای نوپا به نتیجه مطلوب رسیده است.
وی ادامه داد: متاسفانه اخذ مجوزهای قانونی در خراسان جنوبی بسیار سخت است به همین دلیل شرکت شاهسوند هنوز نتوانسته نسبت به راه اندازی کارخانه بسته بندی خود اقدام شایسته ای انجام دهد.

** اخبار مهم استان از انتصاب تا افتتاح
خبرنگار روزنامه امروز خراسان جنوبی نیز مهمترین رویداد خبری سال گذشته در حوزه تغییرات و انتصابات را استعفای حجت الاسلام رضایی امام جمعه سابق بیرجند و انتصاب حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان به عنوان امام جمعه بیرجند عنوان کرد.
مهدی کاظمی اظهار داشت: دومین موضوع در این حوزه تغییر نماینده عالی دولت در استان بود که پس از تشکیل کابینه دوازدهم ، محمد مهدی مروج الشریعه به عنوان ششمین استاندار خراسان جنوبی معرفی و جایگزین سید علی اکبر پرویزی شد.
وی هفته دولت را یکی از زمان هایی عنوان کرد که می تواند خبرهای مهمی برای مردم استان به همراه داشته باشد و افزود: این مناسبت در سال 96 با افتتاح چند پروژه کوچک و بزرگ همراه بود و برخی وزرا و مسئولان ارشد کشور به استان کردند اما باید پرسید این سفرها برای استان چه عایدی داشته است.
این فعال رسانه ای حضور باشکوه مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی 22 بهمن را جزو مهمترین رویدادهایی دانست که اخبارش را مخابره کرده و افزود: در ایام دهه فجر هم شاهد افتتاح چندین پروژه کوچک و بزرگ با حضور مسئولان کشوری و استانی بودیم .

** سیل شدید اردیبهشت ماه
وی یادآور شد: ثبت جهانی زرشک و زعفران استان نیز از اخبار مثبت و مهم حوزه کشاورزی در یک سال گذشته بود، اما در همین سال اخبار ناامید کننده ای هم در حوزه کشاورزی، دامداری، خشکسالی و تخلیه روستاها مخابره شد.
وی یکی دیگر از رویدادهای مهم خبری سال گذشته در استان را سیل شدید اردیبهشت ماه در شهرستان های زیرکوه و درمیان عنوان کرد که 2 نفر کشته و چندین مصدوم به جا گذاشت.
کاظمی با اشاره به سایر اخبار تلخ و شیرینی که در حوزه کاری خود سال گذشته منعکس کرده افزود: خیلی وقت ها از درد ها، مشکلات مردم ، اقدامات دولت و نظام نوشتیم اما درد خود خبرنگاران همچنان پا برجاست.

** دورهمی استانداران در سال 96
خبرنگار ایرنا در خراسان جنوبی نیز همایش سرمایه گذاری ، تولید و اشتغال استان را مهمترین رویداد سال گذشته دانست و گفت: 98 سرمایه گذار خراسان رضوی از بخش های مختلف مانند صنعت، معدن، عمران و ساختمانی، گردشگری، تجارت و اقتصاد محض به استان آمدند و همچنین 14 نفر از تهران و 10 سرمایه گذار از سیستان و بلوچستان به منظور آشنایی با امکانات و قابلیت های این استان مرزی برای سرمایه گذاری در این همایش حضور داشتند.
محمدرسول ابراهیمی اسفدن افزود: از سوی دیگر گردهم آمدن استانداران پیشین خراسان جنوبی با گرایش های فکری و سیاسی مختلف دور یک میز و صحبت درباره مسائل اساسی استان، مردم و کشور مصداق بارز همدلی و همزبانی سال گذشته بود که باید آن را پاس داشت و به سایر امور تسری داد.
گزارش از عصمت برزجی
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.