به گزارش ایرنا سردار مجید شجاع روز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه میزان جرایم مالی فضای مجازی در این مدت بیش از پنج میلیارد ریال بوده است افزود: دستگیرشدگان این جرایم نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: متاسفانه 67 درصد جرایم سایبری مربوط به جرایم مالی است در حالی که سال گذشته این آمار 32 درصد بود.
وی برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی، کلاهبرداری رایانه ای، انتشار محتویات خصوصی، اکاذیب و ارسال محتویات مبتذل را از مهمترین جرایم سایبری در استان بیان کرد.

** رسیدگی به بیش از 64 هزار تماس مردمی
سردار شجاع با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 64 هزار و 889 مورد تماس مردمی را از طریق سامانه 110 دریافت کردیم تصریح کرد: این آمار نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش دارد.
وی اظهار داشت: از این آمار 45 هزار و 215 مورد تماس عملیاتی، 21 هزار و 228 مورد راهنمایی و ارشاد و 13 هزار و 547 مورد غیر قابل رسیدگی در بخش فوریت های پلیسی بوده است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در حوزه سامانه 197 و انتقاد نسبت به عملکرد سال گذشته هشت درصد افزایش، کاهش شکایات 43 درصد و پیشنهاد 25 درصد کاهش ثبت شده است که در مجموع شاهد 14 درصد افزایش تماس مردمی بودیم.
وی گفت: در آمار مربوط به رد رشوه امسال 6 پرونده با مبلغ 98 میلیون ریال به ثبت رسیده که از همکاران انتظامی تقدیر شده است.

** کشف 13 تن مواد مخدر در خراسان جنوبی
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 13 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که جلوگیری از اعتیاد، خرید و فروش مواد، اختلالات خانوادگی و بیکاری از مهمترین آسیب های زیرمجموعه مواد مخدر است.
وی یادآور شد: در این مدت 2 هزار نفر از افرادی که در حوزه مواد مخدر دخیل بودند دستگیر و 350 دستگاه خودرو و 33 موتورسیکلت از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.
وی با بیان اینکه کشف 235 هزار لیتر سوخت 800 درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می دهد افزود: در این مدت کشفیات سلاح 12 درصد افزایش داشته است.
سردار شجاع گفت: سرقت خودرو در خراسان جنوبی کاهش یافته اما سرقت های خرد که عموما وسایل داخلی خودروهاست 34 درصد افزایش را نشان می دهد که رانندگان باید موارد ایمنی را رعایت کنند.

** افزایش 11 درصدی تصادفات در خراسان جنوبی
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تصادفات درون و برون شهری با یکهزار و 960 فقره 11 درصد افزایش داشته است افزود: در بحث تصادفات جرحی 11 درصد و خسارتی 12 درصد افزایش و در بحث تصادفات فوتی با 83 نفر فوتی تغییری شاهد نیستیم.
وی تاکید کرد: طبق بررسی های انجام شده بیشترین آسیب دیدگان در معابر درون شهری، عابران سالمند یا کودک هستند که می طلبد رانندگان توجه بیشتری به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به سرعت مطمئنه در معابر شهری داشت باشند.
سردار شجاع گفت: در این مدت یکهزار و 200 خودرو و 337 موتورسیکلت به علت خلافی بالای یک میلیون تومان توقیف شدند.
وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 هزار فقره گواهینامه در استان صادر شده و 11 هزار شماره گذاری و نقل و انتقال به ثبت رسیده است.
وی همچنین نقش خبرنگار در حوزه های مختلف اجتماعی را اجتناب ناپذیر دانست و اظهار داشت: نقش بی بدیل رسانه ها در کاهش آسیب ها و ارتباط تنگاتنگ با نیروی انتظامی قابل تقدیر است.
این نشست به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار برگزار و از خبرنگاران حوزه نیروی انتظامی تجلیل شد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.