به گزارش ایرنا، سردار مجید شجاع روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت 207 هزار تماس با مرکز فوریت های پلیس استان برقرار شده است که رشد 9 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال دارد.
وی ادامه داد: از این تعداد بیش از 145 هزار تماس با افزایش 28 درصدی عملیاتی شده و نیز تماس های راهنمایی 22 درصد نیز کاهش داشته است.
وی از افزایش 52 درصدی کشف سوخت قاچاق و 22 درصدی کشف انواع سلاح جنگی و شکاری در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: در مدت یاد شده کشف خودروهای سرقتی 53 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش کشف 17 درصدی مجموع سرقت‌ها در استان در سال جاری افزود: سرقت خودرو 81 درصد افزایش داشته و 70 درصد پرونده‌ها در این ارتباط منجر به کشف شده است.

**کشف 60 هزار انواع مواد محترقه در استان
سردار شجاع با اشاره اینکه از ابتدای امسال تاکنون 60 هزار انواع مواد محترقه در استان کشف شده است، گفت: این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته 160درصد افزایش دارد و در این ارتباط نیز 18 مغازه به دلیل عرضه غیر مجاز مواد محترقه پلمپ شدند.
وی با اشاره به آمادگی پلیس برای چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: ماموران انتظامی به شدت با افرادی که قصد ایجاد مزاحمت و خطر برای خانواده‌ها را دارند مقابله و برخورد می کند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بر نظارت، مراقبت و هشدار خانواده ها ، معلمان و افراد تاثیر گذار جامعه به دانش آموزان و فرزندانشان نسبت به خطرات استفاده از مواد محترقه در چهارشنبه سوری تاکید کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و مراسم چهارشنبه سوری، واحدهایی که نسبت به فروش مواد محترقه غیر مجاز اقدام کنند تا 15 فروردین محل کسب و کار آنان پلمپ می شود و خودروهای حمل این مواد نیز تا پایان تعطیلات نوروز 97 توقیف می شوند.
وی ادامه داد: در چهارشنبه سوری پارسال سه نفر در استان مجروح و 50 درصد از افراد دستگیر شده در ارتباط به فروش مواد محترقه دستگیر شدند.
سردار شجاع گفت: از ابتدای امسال تاکنون 874 دستگاه خودروی متخلف با بیشتر از 10 میلیون ریال خلافی و 12هزار موتورسیکلت متخلف که حرکات نمایشی انجام دادند توقیف شدند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: در مدت یاد شده 37 هزار فقره گواهینامه صادر و شماره گذاری 38 هزار فقره خودرو و موتورسیکلت نیز در استان انجام شده است.
وی انجام تست اعتیاد و مشروبات الکلی از رانندگان ، کشف و توقیف یکهزار دستگاه انواع خودرو و 77 موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر را از دیگر فعالیت های نیروی انتظامی استان در سال جاری ذکر کرد.

** افزایش 22 درصدی تصادفات در استان
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از وقوع 4 هزار و 300 فقره تصادفات شهری و برون شهری در این مدت خبر داد و گفت: این تعداد نست به مدت مشابه پارسال 22 درصد افزایش یافته است.
وی یادآور شد: در مدت یاد شده تصادفات درون شهری 11 درصد کاهش و تصادفات برون شهری نیز 20 درصد در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
سردار شجاع بیان کرد: در سال جاری 240 نفر بر اثر تصادفات در استان کشته شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 16درصدی دارد.
به با اشاره به طرح نوروزی پلیس‌ ستان گفت: در این طرح 100 دستگاه خودروی محسوس و 20 دستگاه خودروی نامحسوس پلیس در جاده‌های استان در ایام نوروز 97 بر امور ترافیکی و رانندگی نظارت می کنند.
به گفته وی، عامل انسانی بر اثر بی توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و تخطی از سرعت مطمئنه علت افزایش تصادفات در استان است.
وی از افزایش هشت درصدی تماس با سامانه 197 پلیس در استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 13 هزار و 500 تماس با این سامانه برقرار شده که تقدیر از کارکنان انتظامی 23 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

** افزایش 85 درصد جرایم سایبری در استان
سردار شجاع با اشاره به افزایش 85 درصدی جرائم سایبری از ابتدای امسال تاکنون در استان، بیان کرد: کشف جرایم سایبری 40 درصد و دستگیری متهمان سایبری 90 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان تاکید کرد: برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی، کلاهبرداری های اینترنتی، مزاحمت های اینترنتی و انتشار تصاویر خصوصی از بارزترین جرایم فضای سایبری در استان بوده است.
وی همچنین از راه اندازی دفتر تخصصی مشاوره پیشگیری از اعتیاد در مرکز استان خبر داد و گفت: در سال جاری 6 هزار و 500 نفر از خدمات مراکز مشاوره ای پلیس و واحدهای مددکاری کلانتری های استان بهره‌مند شدند و 83 درصد پرونده‌های موجود در کلانتری ها منجر به سازش شده است.
6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.