حجت الاسلام تقی عزیزی روز دوشنبه در آستانه 17 مرداد روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: رسانه ها بهترین ظرفیت برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت هستند و خبرنگار انقلابی باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کند.
وی بیان کرد: شهدا بدون اختیار و آگاهی جان به جان آفرین تسلیم نکردند بلکه با آگاهی کامل راهشان را انتخاب کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ادامه داد: سیر در وصیت نامه شهدا گواهی روشن بر آگهی آنهاست که در همین ارتباط می طلبد با تقویت فرهنگ ایثار و شهادت با آگاهی کامل راهشان را ادامه دهیم.
وی اظهار داشت: مردم در جامعه باید درک کنند که وارث خون چه کسانی هستند زیرا ضمن قدردانی از مقام شهدا باید ادامه دهنده راهشان باشند.
عزیزی با اشاره به اینکه در قرآن کریم بارها از شهید و شهادت به طور مستقیم یاد شده است، تصریح کرد: خداوند متعال بزرگترین مبلغ است و امروز هم خبرنگاران با الهام گیری از خداوند متعال باید تبلیغ کننده راه و فرهنگ ایثار و شهادت باشند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: از یکهزار و 816 پرونده ای که از شهدا در اختیار این اداره کل است هزار و 200 وصیت نامه استخراج و اقدامات اولیه برای تالیف کتاب صورت گرفته و آمادگی لازم برای همکاری با رسانه ها در نشر این وصیت نامه ها به صورت همه جانبه وجود دارد.
محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مزار شریف روز هفدهم مردادماه 1377 به همراه 8 تن از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید و پس از آن واقعه 17 مرداد روز خبرنگار نامگذاری شد.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.