به گزارش ایرنا مهدی گرجی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بررسی انجام شده از سامانه کنترل بارنامه نشان می دهد تناژ جا به جا شده در تیر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 61 درصد رشد داشت و سفرهای کامیونی نیز 39 درصد افزایش یافت.
وی گفت: بیش از 524 هزار و 940 تن کالا در این مدت با تعداد بیش از 32 هزار و 808 سفر کامیون و وانت بار به مقاصد درون و برون استان جا به جا شده است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌ جنوبی بیان کرد: عمده کالاهای جا به جا شده از مبدا استان به ترتیب انواع سیمان، کاشی و سرامیک خاک معدنی، زغالسنگ و مصالح ساختمانی بوده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر هشت هزار و 689 نفر راننده ناوگان باری و وانت بار با استفاده از چهار هزار و 702 دستگاه انواع کامیونت، کامیون، تریلی و وانت بار در حوزه حمل و نقل کالای استان فعال هستند.
گرجی عمر متوسط ناوگان باری حمل و نقل کالا در استان خراسان جنوبی را 12.5 سال اعلام کرد و گفت: این عدد در کشور 14.04 است.
وی افزود: عمر متوسط ناوگان وانت بار استان 7.5 سال است که نسبت به عمر ناوگان وانت بار حمل و نقل کالای کشور جوان تر بوده و از وضع مطلوبی برخوردار است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان ‌جنوبی گفت: 63 شرکت حمل و نقل داخلی کالا در استان فعال است که از این تعداد چهار شرکت در حمل و نقل فرآورده‌های نفتی مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به فعالیت سه پایانه بار در خراسان جنوبی اظهار داشت: از این تعداد یک پایانه‌ بار عمومی دولتی و 2 پایانه عمومی خصوصی است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.