به گزارش ایرنا سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در آیین اختتامیه این مسابقات گفت: 407 نفر در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل ، تفسیر قرآن کریم، اذان و دعا به رقابت پرداختند.
حجت الاسلام پرویز بخشی پور از راه یافتن نفرات اول این رشته ها در بخش خواهران و برادران به مرحله کشوری خبر داد و اظهار داشت: هشت نفر از برگزیدگان برادر و هفت نفر خواهر در مرحله کشوری که مهرماه به میزبانی اراک برگزار می شود حضور می یابند.
وی برگزاری محافل قرآنی در کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: نخگبان قرآنی هر شهر یا استانی افتخارات کشور هستند.
بخشی پور با اشاره به آمار حافظان و قاریان کشور ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی برگزاری مسابقات قرآن در تلاش است با ایجاد فضای رقابتی بهترین های قرآنی را شناسایی کند.

** رشد کمی و کیفی رشته های قرآنی بعد از انقلاب
داور بین المللی این دوره از مسابقات نیز گفت: برگزاری مسابقات در ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی موثر است.
علی اکبر حنفی در مقایسه وضع قرآنی کشور قبل و بعد از انقلاب اظهار داشت: قبل از انقلاب حافظان قرآن بسیار محدود بودند و مسابقات نیز فقط در یک نقطه به صورت کاملا سنتی برگزار می شود.
وی ادامه داد: اما به برکت انقلاب نهضت قرآنی در کشور شکل گرفته و هم اکنون موسسه ها و مدارس قرآنی بی شماری در کشور فعالیت دارند که حاصل آن تربیت صدها هزار حافظ و قاری قرآن است.
حنفی با بیان اینکه رشته های قرآنی از نظر کمی و کیفی در کشور رشد مطلوبی داشته است افزود: پس از انقلاب با تلاش و همت امام خمینی(ره) نهضت قرآن در کشور سراسری شد و اکنون نیز طبق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت حافظان و قاریان قرآن در هر شهرستان و هر محله ای این رقابت ها بین علاقه مندان ایجاد شده است.
وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در خراسان جنوبی گفت: این مسابقات توام با آرامش و نظم با تعاون و همکاری بین دستگاه ها برگزار شد.
چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم با حضور 407 متسابق در روزهای 27 تا 29 تیرماه جاری به میزبانی بیرجند برگزار شد و نفرات برتر هر رشته به مرحله کشوری راه یافتند. هیئت داوران این مسابقات نیز متشکل از یک داور بین‌المللی ، پنج داور کشوری و 6 داور استانی بود.
در این آیین با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، فرماندار بیرجند و جمعی از مدیران نفرات اول تا سوم هر رشته تجلیل شدند.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.