به گزارش ایرنا سید محمود حسینی روز شنبه در نشست خبری افزود: در حال حاضر اقدامات خوبی با کمک دانشگاه علوم پزشکی استان در حال انجام است و تا پایان امسال 80 درصد این پروژه ها به بهره برداری می رسد.
وی گفت: یک مرکز بهورزی با زیربنای یکهزار و 800 مترمربع با مشارکت یکی از افراد خیر بومی بیرجند و ساکن در یکی از استان های دیگر در دست ساخت است.
وی با بیان اینکه اکثر پروژه های بهداشتی و درمانی مجمع خیرین سلامت با همکاری و مشارکت خیران غیربومی انجام می شود اظهار داشت: انتظار داریم خیرین استان در اینگونه مسائل مهم استان حضور و مشارکت فعال تری داشته باشند.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی با عنوان «مرهم» با هدف ویزیت و درمان رایگان ناهنجاری های مادرزادی جمجمه، فک و صورت 12 تا 16 تیرماه در خراسان جنوبی حضور خواهند یافت.
وی ادامه داد: همچنین تا پایان امسال گروه های متعددی از جمله «نورآوران سلامت» به استان سفر خواهند داشت که برنامه ریزی کرده ایم این دوره در شهرستان سرایان یا طبس مستقر شوند.
وی بیان کرد: معاونت اجتماعی بتازگی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند راه اندازی شده است که بیشتر در حوزه ورود افراد خیر، گروه های داوطلبانه و سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت و مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت فعالیت دارد.
رئیس بیمارستان شیمی درمانی و رادیوتراپی ایران مهر بیرجند گفت: برای تامین محل اسکان همراهان بیمار این بیمارستان در اطراف بیمارستان 2 هزار و 700 متر زمین از اوقاف خریداری شد اما کاربری آن زراعی است.
وی عنوان کرد: مشکل بزرگ این مکان نبود ممر راه است و برای بازسازی خانه مادر علم در این منطقه نیز اعلام آمادگی می کنیم.
حسینی افزود: از کارشناسان اداره میراث فرهنگی انتظار می رود همکاری بیشتری با مجموعه ایران مهر داشته باشند و تاکنون راهنمایی مناسبی از این سازمان نداشته ایم که بعد از اتمام کار با مشکل مواجه شده ایم.
رئیس بیمارستان ایران مهر بیرجند گفت: با راه اندازی داروخانه جنب این بیمارستان مشکل بزرگی از بیماران یا همراهان آنها رفع شد و اکنون بیماران مشکلی برای تامین دارو وجود ندارد.
وی اضافه کرد: این بیمارستان همچنان نیاز به تجهیزات جدید دارد و برای همیشه این مرکز و بیماران نیاز به کمک خیران خواهند داشت.
وی گفت: تمامی خدمات شیمی درمانی در این بیمارستان به صورت رایگان ارایه می شود اما برخی داروها آزاد و گرانقیمت بوده که نیاز به مشارکت افراد خیر داریم.
وی افزود: در بخش رادیوتراپی بیمارستان یک دستگاه به مبلغ بیش از 15 میلیارد تومان نیاز است که مکاتبات آن انجام و وزیر بهداشت موافقت کرده است اما با توجه به مشکلات ارز و کمبود نقدینگی در تامین دستگاه به مشکل برخورد کرده ایم.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.